Inspirerad- #Healthy Business

20121018-134550.jpg

Oj vilken förmiddag. Jag har antecknat, skrattat, gapat och diskuterat.

Har alltså varit på Nalen på ”Healthy Business” som arrangeras av Euro Accident vars VD Tomas Petersson tog emot priset som ”Årets hälsoinspiratör” på årets Folk i Rörelse på Bosön.

Temat idag var ”Hälsans ROI” och flera framgångsrika ledare fick presentera hur de jobbat med hälsa för att lyckas. Bla Peter Settman (Baluba) Peter Tivéus (Avanza) och Peter Westford (Navigo). Speciellt Navigo kände jag hög igenkänningsfaktor med. Varmast blev jag när Per Larshans från Max, som vunnit ett fint CSR-pris pratade om hur en av hans anställda som varit arbetslös i 10 år innan han fick jobb på Max fick ställa sig framför en stor grupp på en konferens och berätta hur livet totalt förändrades för att han fick ett jobb. Säga vad man vill om hamburgerresturanger men Max växte hos mig enormt idag efter det jag hörde. GO GO GO!

Jag har flera sidor med anteckningar, ideer, har ringat in ord och när jag snabbt läser igenom ser jag dessa ord flera gånger:

Aktiv ledning

Passion

Gemenskap

Preventivt

Hälsa hälsa hälsa hälsa

Energikällor

Hygienfaktorer

Ja att jag är taggad är väl det minsta man kan säga. Och som moderatorns Ola Ahlvarsson- VM i Kickboxning sa med egen erfarenhet:

Man vinner inte genom att titta på resultattavlan!

Och ni vet väl vad jag säger nu? GÖRT!

20121018-134541.jpg

20121018-134617.jpg

20121018-134812.jpg

Ibland har jag inte träningskläder!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Lämna en kommentar