Audacity living

Min första blogg hette något helt annat. Den hette air aqua audacity Annie. Audacity är ett av mina favoritord. Det betyder ”djärvhet”, ”fräckhet” ”dristighet” på gränsen till oförskämd. I gränslandet mellan att ta för sig och vara lite pushig. Där vill jag vara i livet. Inte gentemot människor. Men gentemot seglivade myter, rädslor, tveksamhet. Just där.

Det är med den attityden jag tar för mig i livet, på jobbet och det var audacityfingret som tryckte på knappen när ansökan till min första mara, ultra, triathlon osv gick iväg. Det var samma attityd som tog en halv ryggsäck och några ynka pund och flög till Brisbane istället för hem till London från Christchurh. Samma känsla som sa nej till jobb som ekonom på Trängselskatteförsöket i Stockholm, tog 2 bagladypåsar och nattåget upp till Ottsjö istället och började ett nytt liv där. Det fingret som trycker på anmälan till alla lopp som kommer. Många val jag gör.

Tänk att för ett år sen hade jag aldrig sprungit i grupp (utom som ledare några gånger i England). Aldrig sprungit längre än ett marathon. Aldrig kunnat ana att jag skulle vara där jag är nu. Med en panoramavy av möjligheter och så mycket fantastiska människor runtomkring mig. Life is magic.

Det är inte kallt ute. Jag har tagit för lite kläder. Jag har packat för kvällens träning som är den första med jobbet på 2012. Minst 53 stycken är anmälda till vår gemensamma löpträning som vi kör med Running Sweden varje onsdag. Vill du haka på någon gång så är det bara att säga till! Jo jag har packat alltså men säkert lite för tunt. Dessutom har mina löprundor hem från jobbet resulterat i att alla mina jackor utom min HellyHansen anorak och den stora bylsiga Peakdunjackan är här. På kontoret. Kommer bli kallt på vägen hit imorgon för att inte ha hela jackgarderoben på jobbet.

Men just nu känner jag mig väldigt varm inombords. Trimtex går in och ger oss kalasrabatt på snygga pannband till Tjejmarathon.

Sara har antagit sin svåraste utmaning hittils. Yoga 30 min i 30 dagar. Jag tycker det är en fantastisk idé! Jag tänkte hoppa på men- jag yogar redan varje dag. Att yoga är inte att stå på en matta och säga aummmmm. Man kan yoga lite hursomhelst. Jag får nog inte ihop 30 min men 15 min varje dag blir det. På morgonen gör jag lite utvalda rörelser. Ebba är gärna med. Hon gillar hunden och kobran. Men sen säger hon ”inte yoga mer nu” och går och leker. Jag gör ofta en solhälsning och eka pada rajakapotasana. Förut när jag tränade astanga varje morgon i Australien var jag en rackare på alla namnen på Sanskrit men nu kan jag iallafall komma ihåg hymnen man inleder med. Ni vet vande guaranam…..

Så om ni vill ha en riktig utmaning- hoppa på Saras yogatåg! Gott för kroppen och knoppen. Det är även löpning. Och det tänker jag göra nu. Distanspass med gruppen och sen fortsätta hemåt. Genom snön. Genom stan. Genom livet!

Ha en fin kväll!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Lämna en kommentar