Gör DIN karriär

Jag har just avnjutit en helt fantastisk ( mest använda ordet i min blogg?) middag med mina kollegor. Langustinis med tillbehör. Mums.
Hade ett jättebra samtal med en kollega jag inte jobbat så mycket med och knappt känner. Riktig kul!

Vi kom in på karriär, vara en mamma i 2000-talets relativa trots allt stenåldersSverige i avseendet bli bemött normalt när man är bebismamma och vågar påstå att man vill jobba. Och så pratade vi karriär.

Igår skulle vi tala om vad vi var mest stolta över och jag sa att det var att jag valt att inte göra karriär. Att jag gått ned i tid och går tidigt för att hämta på dagis.
Men idag. När vi pratade om mitt byte till nya tjänsten och så. Och jag funderade lite. Så kom jag på att karriär det är precis vad du vill att det ska vara.

Min karriär är i full sving faktiskt. Min livskarriär. Den består av jobb, studier, eget företagande och välgörenhetsarbete. Det händer otroligt mycket på alla fronter just nu. Så den där utstakade karriären mot högpresterande Auktoriserad Revisor den bröt jag med. Men herrejäklar. Min karriär. Den går upp upp upp och framåt. På mitt sätt.

Din karriär. Vad är den? Ser du den? Driver du den? Vad gör du nästa vecka som tar dig dit du vill vara? Omger du dig med människor som lyfter dig? Ger du sig själv verktyg, tid och förtroendet att göra det du drömmer om? Är ditt jobb ett medel att ta dig dit? Eller ska du kanske jobba lite mindre för att jobba på de bitar som rör dig mot målet? Jobbet kan faktiskt vara ett medel mot dina mål, inte målet i sig.

Söndagar är bra dagar att forma nya tankar och ta spadtag för att grunda en plattform för drömförverkligande.

Let’s do it säger en del. Jag har bott i Jämtland. Jag säger GÖRT!

20121013-231315.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to Gör DIN karriär

  1. Åsa S says:

    Bra där. Bara gör’t!

  2. Å, det där har jag kämpat så mycket med. Jag som har så många högskolepoäng och en examen i data- systemvetenskap och nu istället jobbar med… ekonomi. Och verkligen inte har gjort ”karriär”. Jag har känt mig så mycket sämre än mina studiekamrater, kusiner och vänner som går från det ena hot-shot-jobbet till det andra.

    Men bara det senaste halvåret har jag börjat tänka om, men det satt långt inne.

    Du är så rätt på det!

    • Annie says:

      Ja det är så lätt att koppla det till ett rakt spår. Men så ser det inte ut tror jag : den som levt lyckligast och mest ärligt vinner 🙂

Lämna en kommentar