Planer för långhelgen och kläder från Trimtex.

Men godmorgon!

Läste hos fina Sara att hon packar inför helgens träning. Fast nu är hon nog på plats och igång! :).

Jag packar också i sista minuten och har således inte börjat för att se till att jag och Ebster kommer till faster på landet i morgon. Där har jag och Ebba en dubbel garderob och där hamnar mina träningskläder från Hedenhös. En sportbh som är 15 år. En träningsoverall (jo det hette så förut) som är lika gammal den och så såna där jazzbyxor. Minns ni dem? De fanns när man gick på Aerobics. Punkt. Inte pilospiritmindfullcoreexplosion. Lika tränade eller otränade var vi då. I England där jag började min instruktörsbana ledde jag ofta, bland det kvinnliga könet populära, pass som hette ”LBT”. Legs Bums and Tums. Grabbarna gick mest på ”Circuits” och däremellan höll vi årligen en ”Indoor Rowing Competition” med stafett på roddmaskiner.Those were the days.

Utvecklingen går onekligen framåt vad gäller träningsformer och träningskläder. Jag är otroligt glad över att få prova och använda Trimtex grejer. Igår kom ett paket med grejer jag kommer prova och använda i Åre, på Jubileumsmaran och på Axa Fjällmarathon. Ja på alla lopp. Visst är det kul med modeträningsprylar men efter 3,4 eller 7 mil så är det absolut viktigaste för mig att grejerna sitter där de ska och inte skaver.

Trimtex gör kläder för idrottare. För tävling och träning på hög nivå och dit räknar jag väl mig inte än men det är fantastiskt att få träna i dessa grejer. Bland grejerna nedan ser du ett par långa damasker som kommer vara användbara i Åre om en vecka (ehh hick!) och vid lerig löpning. Jag har ett par inov-8 damasker men de är ju så små! Dessa når uppför hela vaden! Jag ska testa dem i Åre så får ni veta hur de funkar!

Ett par korta tights fick jag också. Längtat efter ett par såna länge. De sitter som en smäck och jag tycker jag känner mig snabbare i dem :)! Sen har jag de fantastiska linnena som sitter perfekt och inte skaver i armhålorna. Materialet är luftigt och känns bra mot huden. Efter att nanosilver i kläder återigen dyker upp i negativ rapportering känns det också bra att använda just Trimtex. Här kan du läsa om det avancerade materialet i deras produkter. TACK säger jag för att jag får testa era grejer- hittils har allt jag provat överträffat mina förväntningar.

Tillsammans med Trimtex så kan jag ge er läsare ett erbjudande på den där fantastiska löparjackan jag hade på TEC. Samt de kompressionstights som jag genomför alla ”viktiga” träningspass i. Jag kommer lägga upp det erbjudandet under helgen.

Idag laddar en fortarande snorig men frisk jag för långpass med jobbet. Jag hakar på men har sett till att jag inte leder någon grupp utifall det inte känns ok. Riskerar ingenting såhär en vecka innan WorkoutÅre.

Jag har läst era önskemål om inlägg och i helgen så lovar jag att skriva mer om träning, något om hjälten, även om det är Privatliv och så har jag gått och fnulat på ett inlägg om starkar karlar! Det ni!

Ha en fin onsdag!

 

20120516-124456.jpg

20120516-124506.jpg

20120516-124513.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

11 Responses to Planer för långhelgen och kläder från Trimtex.

  1. ha en toppenhelg annie! hoppas trimtexgrejerna funkar finfint. och förlåt mig men jag kan inte hjälpa det. undrar hur många som kommer läsa detta inlägg och tycka att produktplaceringen är väldigt positiv. och hur många som läser ungefär samma någon annanstans och klagar så samma typ av produktplacering. är det för att du står för ett märke och inte 73? är det DET som är grejen kanske? tåls att funderas på. det är inte lätt för bloggarna.

  2. Annie says:

    Jag håller med! Jag satt och fnulade på hur jag skulle uttrycka mig för att jag nu läst lite här och var om den här ”debatten”. Jag har ett inlägg på G om det – nu när jag för första gången fått saker att prova. jag har prövat massa märken och väljer Trimtex för att jag trivs med dem och nu har jag fått sakerna. ´Nej det är inte lätt för bloggarna och det är skönt att vara liten. Hoppas visa integritet och mod i detta framöver om jag skulle få fler erbjudanden!

  3. nu publicerar jag mitt inlägg. du finns med som exempel.

  4. Pingback: HUR « Träningsglädje

  5. pladuska says:

    JAg är en sucker på alla prylar skriver om! Haha! Jag har törstat länge efter Timtex jackan; hoppas ekonomin tillåter inköp för vi håller på att bygga pool i sommar! Ja, just det: Du och Ebba kan väl komma och hänga med oss i sommar nån dag! Välkomna!

  6. Nina L says:

    Jag återkommer när jag vet vad du tycker om kokosvatten nummer 18 och proteinpulver nummer 23… Även om det ju är super att amatörproffsiga idrottare som står oss vanliga dödliga närmare än själva produkttillverkaren kan ge tips, kan det ändå kännas lite… fånigt? att läsa fem olika bloggar (och det får väl stå för mig att jag är en bloggsucker) där alla samtidigt fått sitt lilla paket från någon sponsor och ooar och aar över nånting. Och hur ofta vågar man skriva att något är skräckäckligt eller vrålfult – då får man kanske inte mer paket…? Själv ”gick jag på” Marathonmias tips om vätskerygga och ska nån dag ihelgen åka och hämta upp en Nathan-tjej-variant hos Runnersgear. Bu eller Bä? Jag kommer att skylla ALLT på Mia…

    • Malin says:

      Oh, Nathan är super! Köpte den på senaste jobbresan (efter mycket googlande) och är sååå nöjd! Med själva ryggan alltså. Munstycket till vätskeblåsan klurar jag fortfarande på.

      Och Annie, vad skönt att ha hittat ett märke du verkligen trivs med! För mig är absoluta favoriten Salomon när det gäller tights. Överdelar vet jag inte, jag är inte skapt så att något passar tror jag 🙂

    • Annie says:

      Bä definitivt! Du kommer aldrig läsa om 17 olika cocosvatten hos mig. Inte för att jag dissar att skriva om cocosvatten utan för att det är inte det min blogg handlar om! 🙂 Go Nathan förresten !

  7. mammaspring says:

    Jag har användt mig av Trimtex för 15 år sedan då jag tävlade i skidning. Sedan har det varit stop! Nu då jag såg ditt inlägg blev jag super nyfiken! Skriv gärna recension snart! Trevlig helg!

Lämna en kommentar