Magiska backintervaller

20121011-105422.jpg

Jag tycker ju att man ska skapa magi i vardagen. Och med magi menar jag stunder då det kittlar lite i magen att leva. Tillfällen där man står utanför dagens schema.
Imorse vaknade jag tröttare än vanligt. Jag är slav under mina 7-8 timmar varje natt. Men när man har en liten en som vaknar och kommer över vid 4-snåret och då inatt inte ville somna om. Ja då är det inte mycket att göra åt.
Sen blev vi lite sena och jag hade inte packat men jo.
Jag tar mig tid till att springa. Så löser sig resten sen. Gör lite vardagsmagi.

Lämnade med klös i hjärtat Tigerprinsessan på dagis med löfte om en bok om valar från Island. Stack iväg runt Lötsjön med rejält koll på tempot. Uppvärmning! 6 tempo 1,5 km. Det var så fint med morgonljuset. Några minuter efter fotot är taget så bröt solen fram rakt i ögonen och ängen jag sprang på flödade av ljus.
Sen vek jag av mot min 300 m backe. Det är en väg som går runt – 300
m upp, ca 400 m ned och runt till ”start”. Trodde det skulle kännas tungt eftersom jag bara ätit lite yoghurt med müsli men det gick bra! 6 trippande starka vändor.
Och på något sätt hann jag tvätta, diska, packa, duscha och stretcha på 1 timme och är snart på väg mot Arlanda för avfärd till Island.
Det är vardagsmagi.

20121011-105430.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

One Response to Magiska backintervaller

  1. Mia skriver:

    fiiint!🙂

Kommentera

