Alternativ träning

Jag är löpare. Tror jag. Yogi är jag också även om det är mer sporadiskt förverkligande av den titeln. Men vi säger för enkelhetens skull att jag är löpare.

Alternativ träning skulle isåfall kunna vara att göra andra saker än att springa.
Och omigod finns det andra saker jag vill göra. Det bara går inte. Jag hinner inte prioritera in det. Ibland får jag till det men testa lämna och hämta på dagis flera dagar i sträck och därutöver jobba in så det blir 90% och vara flickvän ( om än världens sämsta, mest disträa, glömska och oromantiska).
Ja jag inser att det inte går att signa upp för någon boxnings eller yogakurs och Crossfit det är bara att glömma.
Men jag har gjort en liten lista på sånt som jag när jag får till det ska försöka komma iväg på:
* Morgonboxning på AIF. Nära jobbet. Mån, ons fre.
* Klippkort på Atmajyoti för att gå på ”egenträning” ashtangayoga
* Testa Crossfit på ConCor Crossfit
* Simma med SPIF Triathlon en kväll på Kronobergsbadet.
* Inte alternativ men haka på Running Swdens Tough Tuesday
* Testa Bikramyoga. Jag tokdissar men min livsfilosofi säger att jag ska prova.
* Testa att klättra. Får för mig jag kommer vara jätteduktig så vill gärna spräcka den illusionen.

Så man kan skriva upp de här önskningarna och så när man ser att man har en lucka så ser man vilken aktivitet som passar- och bokar in sig. Och är glad för det tillfället snarare än att sura över de tillfällen som inte blev av.

Vad vill du komma iväg på som inte blivit av?

20121008-152818.jpg

Såhär fina armband gör tjejerna på Mera Mys</

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

7 Responses to Alternativ träning

  1. Jessica skriver:

    Mitt svar på frågan är alldeles för lång, alldeles för uttömmande och utelämnande för att jag skall skriva om det här.
    Däremot tackar jag dig för frågan för den är väldigt nyttig och väldigt viktig just nu.
    Bajskram :-*!

  2. Nina L skriver:

    Satt faktiskt precis idag och tittade på Solna Klättercenters hemsida! Tror att mina två små spindelapor skulle boulder away som om morgondagen inte fanns om jag kastade upp dem där. Är väldigt sugen själv också, så any day now…
    Kajakpaddling är också en sån där härlig ”livsstilssport” som jag varje sommar ”bestämmer” mig för ska bli min grej men så går tiden!
    Kan i alla fall kryssa i frisimskursen som snart är avklarad (voltvändningen är den sista skräckutmaningen och några riktiga kallsupar senare sitter den nästan).

  3. Fröken Fräken skriver:

    Jag börjar med en motfråga: Varför tokdissar du Birkam Yoga? Jag är mest nyfiken för jag älskar det, för mig är det den ultmata blandningen av självplågeri och välgöranhet mot den egna kroppen. Motsägelsefullt, javisst. Precis som den galne Herr Bikram. Honom tokdissar jag däremot, men hans träning gillar jag.

    Och det är också svaret på din fråga, jag skulle vilja komma iväg oftare till det varma yoga rummet, men då det kräver fem extra mil i bilen och ett par extra timmar är det lätt att stryka det ur planeringen. Nu har dessutom kortet gått ut så nu krävs det också en utgift för att få till det. Tur löpningen finns!

    • Annie skriver:

      Haha jag dissar bara för att jag svettas så himla mycket ändå. Jämt !!!! Tycker det verkar obekvämt- men tycker det ska provas innan jag ratar det – det är min filosofi!🙂 ja det låter som plåga och pleasure !

  4. Monika Isaksson skriver:

    Hojta till om du får till ett besök på ConCor Crossfit, jag hänger gärna på!!

Kommentera

