Mörkerlöpning i Ursvik

Det här med att göra meningsfulla saker alltså. Det är så viktigt att när jag inte gör det. Då slår kroppen bakut. Idag strulade allt till sig på jobbet och jag hamnade i en djup svacka av meningslöshet för höjden av just meningslöshet måste vara strulande databaser.

Jag var väldigt frustrerad-nästan grinfärdig, det bara måste funka och jag vägrade sitta och jobba hela kvällen. Till slut fick jag väl lite styr på det men har haft en rätt shitty day på jobbet egentligen.

Rände runt och letade en fotoautomat för tydligen får man körförbud om man inte förnyar körkortet två månader innan det går ut. Säg inte till polisen att det är på söndag. Ska ut till Bosön och jobba på torsdag och behöver bilen då.

Men väl hemma när jag fick leta upp min pannlampa så blev jag på bättre humör direkt. Drog på mina adizero XT som är mer bruna än annat efter helgen. Mer glad. Började springa i fallande mörker i duggregn- smile!

Vid Ursvik mötte jag finingarna Markattan ,Mia och Sara. Pannlampor på och iväg på jakt på- mörker!🙂 Vi tog lätta 5an och svängde på 10an och följde den tills den ”blev ljus” igen vid 7,5 km. Jag frågade Mia om hennes träning, Silvios träning och konstaterade samtidigt att Markattan blir perfekt som pacer på TEC. Behöver coolugn under vargtimmarna. Värsta mysiga tjejerna ute i skogen. Härligt!

Det var så underbart. Det var så länge sen jag drog ned tempot och njutsprang med sällskap. Regnet, mörkret och löven stängde ute allt annat och det vara så mysigt. Helt plötsligt var allt så enkelt- det kommer gå kalasbra den här veckan.

När vi var klara skrek benen efter mer. Luften är så fantastisk när det är regn i den. Jag kramade om de andra och rullade på. Kom på att jag ju skulle bjuda med dem hem- hade till och med städat undan lite. Haha! Annan gång!Men fick i mig nästan 13 kilometer. Jag tog tid- och fick tid. Nu känns allt så lugnt igen.

Det kom en TILL fantastisk inbjudan ikväll. Förutom den andra som jag bollat med och som jag nog bestämt mig om. Skickar ned allting till magen som får bestämma. Den har sagt sitt om både det ena och det andra.

Nu laddar vi för tisdag!

20121001-222224.jpg
Ok Saras lampa vann!

20121001-222303.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

7 Responses to Mörkerlöpning i Ursvik

  1. traningsgladje skriver:

    SÅ ska ett par trailskor se ut. skitiga! kram!

  2. Mary skriver:

    jäklar vad vi ska tugga mil i april. Prata får du göra med de andra.😉

  3. Mary skriver:

    Ska bli! Har aldrig hört, du får visa min din spellista sen så kan vi skråla.

Kommentera

