Springa till jobbet

Skohornslöpning? Alla småbarnsföräldrar vet vad det är. När det bara ska gå att få in ett pass.
Jag kom inte ut i måndags. Jo vi kom till Ica Maxi. In med” TV, mjölk, galonvantar” på listan. Ut utan TV med varor för 1500 kr. Olof Röhlander har uppenbarligen aldrig handlat i en mataffär när han säger att ” Det blir alltid som du tänkt”.
Inköpschefen var med. Hon är strikt. ”Det där har vi mamma” säger hon om det mesta.

20120925-151158.jpg

Men igårmorse lånade jag tid av mig själv. Genom att maila hem det jobb jag var tvungen att hinna på kvällen kunde jag lämna datorn på kontoret. Har ombyteskläder, neccesär och lunchlåda på jobbet.
En 300 g jacka från Trimtex som får plats i min Nathan löparrygga.
Lämna dagis. Swosch iväg. Strax under 7 km i 5:30 tempo. Ett ägg och kaffe i magen innan. Hungern river. Underbart.

På kvällen fick jag även till ett lite bonuspass: Löpskolning på S-berg IP medan Tigerfisen lekte hos sin kusin i 20 minuter.

20120926-082139.jpg

Jag har tänkt att det händer så mycket inom träning och träningsupplägg men jag kanske har missat att det kommer nya löpskoleövningar? Jag tänker iallafall jobba fram lite nya varianter på de gamla vanliga.

Fick till ett helt fantastiskt pass med massa roliga bra övningar. Det känns precis på rätt ställen idag. Nu ska jag se till så jag blir filmad och så klura på hur man lär ut dem.

Idag är det en helt späckad dag men jag ska iallafall inte hämta på dagis. Då hinner man precis hur mycket som helst:
Briefa funktionärer för helgen. Göra planeringar för några revisionsuppdrag på en workshop. Och ikväll jobba med att förbereda oss för Folk i Rörelse på Bosön imorgon. Ser ni mitt namn där bland alla fötetagshälsohöjdare?🙂

Det jag inte hinner med är: fixa nytt körkort. Umgås med Hjälten. Och eh ja allt annat som står skrivet på post-it lapparna. Sen. är mitt mantra idag.

20120926-083134.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to Springa till jobbet

  1. Nina L skriver:

    Handla på Ica är guds straff till typ A-personligheter. F.ö. orkade jag efter lång dags möte igår stå på ett wobblande 20-årigt löpband i en turkisk hotellgarderob och titta in i en textiltapet i exakt 4km och 24 minuter, tjoho för tjr (turligt hade de åtminstone en fin bassäng att simma i efteråt). Relationscoachen rekommenderar att flytta upp post-itlappen med ”umgås med hjälten” till första plats. Mitt springmotto borde dessutom ändras från det opassionerade gamla Nike-ordern ”just Do it” till något mer glädjefyllt, n’est-ce pas? Åter till mötet…

  2. Snorkkis skriver:

    Oj så mycket på agendan. Du verkar grymt effektiv!

Kommentera

