Omge dig med proffs

Om ni har svårt för personer som är väldigt positiva så kanske min blogg blir lite för mycket just nu. Men ni vet att jag då och då har riktiga skittdagar och då skriver jag om dem med. Men idag blir det nog positivt igen.

Ibland funderar jag på vilket fantastiskt nätverk jag har. För det första har jag en fantastisk familj. Liten. Men fantastisk.

Sen har jag otroliga vänner. Vissa har jag inte spenderat många timmar med- men vet att jag kan höra av mig till om det knasar.

Sen har jag ett professionellt nätverk både på jobbet och utanför. Genom mitt tränande, instruerande, bloggande så har jag lärt känna en massa duktiga, kloka proffsiga människor som jag inte är rädd att ta hjälp av.

Ju mer man får, desto mer vill man ge själv och alla som testat vet att jag mer än gärna hjälper med den kunskap jag har.

Igår tog jag proffs hjälp av Access Rehab. Jag har inte varit där sen slutet på juli då jag fick en helt otrolig behandling av David Felhendler.

Igår ”testade” jag Björn Sverre som är relativt ny på Access men har gedigen erfarenhet. Han har bl a jobbat med Karolina Clyft.

Det tog väl ungefär 2 minuter för honom att konstatera att jag är sned. Inte andas hela vägen ned i magen. Axlarna går liksom inte att slappna av. Sätet är tight. I övrigt är jag rörlig och det går inte att behandla allt på en gång.

Den känsla av att framsida lår tröttnar fort har sin enkla förklaring i att eftersom jag är så rörlig i lägre delen av ryggen så faller den lätt bak i svank och det blir lite extra kamp mot gravitationen att lyfta fram benet! Aha!
Nu behövs det en liten teknikförändring men det lär ta lite tid.
Efter 10 nålar i mina skinkor som lämnade mig väldigt kallsvettig men gör så otroligt gott efteråt, knak och brak av nacken , som ändrade tonen på min tinnitus, och stora knak av bröstryggen var jag som på moln.
Vi diskuterade att jag ska fortsätta gå hos Björn men även hos magikern David Felhendler som kan hjälpa mig lite mer den mjuka vägen.
Min styrka men samtidigt akilleshäl är att jag är ”igång” på alla motorer och system hela tiden. Och kroppen blir spänd, och låst. Ska man hålla hela livet måste man varva ned ibland. Så enkelt. Så svårt!

Idag är det den praktiska delen av kursen. Inklusive maxpulstest.

Och för nytillkomna läsare- jag har aldrig gjort ett sånt för det funkade inte när jag tills för 10 månader sen hade ett enkelt men ändå väldigt livspåverkande arytmifel i hjärtat som heter AVNRT.
Sen jag fick det åtgärdat kan jag också göra ryckiga rörelser hur ofta jag vill. Burpees, tabata, sprints, sånt som inte funkade förut för då började hjärtat skena alltsomoftast och jag blev matt, snurrig och fick lägga mig ned.

Det finns flera sätt att beräkna maxpuls som kanske inte ger den exakta siffran men en bra fingervisning. Men bara så ni vet att man inte måste pressa sig till max. Samtidigt har man olika maxpulser för olika idrotter.
Kan skriva mer om detta senare! För nu ska jag hoppa av en trasig buss och springa!
Ha en fin dag nu!

20120922-090015.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

