Roligt roligare roligast på Löpcoachutbildning

20120921-164839.jpg

Alltså den här veckan. Hur rolig som helst. Hektisk! Maxad! Men rolig. Inspirerande.

Jag lyfter blicken och vet att jag ska vara ledig tre veckor över jul, vill åka mer skidor än förra året och definitivt umgås mer med fina människor så bokar in mig på Blogger Ski Camp i Ramundberget. För strax under tretusen så får man åka hyrbil,låna allsorts skidor, bo fint, äta gott torsdag- fredag. Jag bokade direkt! Åh så underbart!

Jag är katastrof utför. När jag bodde i Åre såg jag ut över Stjärnbacken från
mitt kontor men var inte ofta där på alpina skidor. Jag knatade upp på hudar och halkade nedför ibland men min utförsåkning genomförs mer med modigt hjärta än med bra teknik.

Sen har jag bokat in mig på en sprint. Kungsholmen Runt. 21 km stavas b l o d s m a k för mig. Men jag skulle vilja springa på 1.40 och det är målet för nästa år.

Idag fick jag också ett erbjudande jag måste fundera på. Frestande!

Och så är jag på Löpcoachutbildning. Första delen är teori och hålls av världens bästa PT-lärare Pernilla på PT-School.

Det spelar ingen roll att vi sitter i en fullsatt lokal där syret tar slut fort- hon är grym! Bäst! Och så är hon min granne!
Träffade massa folk i löpar och triathlonvärlden och har helt enkelt haft en helt fantastisk dag! En till!
Öppnade ett kuvert från jobbet och började nästan böla av glädje.

När människor är lyckliga brukar de beskriva att de känner meningsfullhet, har bra relationer, ett jobb där de är uppskattade. Känner att de utvecklas. Är trygga. Förverkligar sig själva.
Just just nu- känner jag precis allt det.
Så har det inte alltid varit. Så kommer det inte alltid vara. Jag är livrädd att något ska hända.
Så jag njuter verkligen just just nu.

Ikväll ska jag mysa på soffan med min fina tjockis .

För imorgon är det den praktiska delen av kursen inklusive maxpulstest. Ha en fin kväll!

20120921-164851.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Roligt roligare roligast på Löpcoachutbildning

  1. uppochhoppa/sofy skriver:

    Det låter fantastiskt. Jag är klädsamt (?!) avundsjuk. Inspireras, idolstatus på dig!

    Max är jobbigt. Maxa och ös!

  2. Nina L skriver:

    Avundsjuk men inte missunnsam, brukar jag försöka med. Och äntligen ett lopp vi får gemensamt, då! Kanske får du coacha mig dit… För under själva loppet lär vi icke ses. Och ser du inte lite väl trött ut på sista bilden? :-p

Kommentera

