… Och kvällstrail med styrka

20120911-200820.jpg

20120911-200826.jpg

Solen sken när vi slutade för dagen och jag bara längtade ut i friska luften igen. Fick med mig Hjälten som behövde värma upp inför grisintervaller. Han tränar för World Transplant Games i augusti nästa år för er som inte vet. För snart två år sen fick jag släpa honom på milen. Nu har jag tur om jag hänger med alls.
Nu på kvällen tog jag mina Vibram på mig. Jag vill inte kalla mig barfotalöpare. Ever. För det första har jag ju skor på mig, om än tunna. För det andra gillar jag skor.
Men jag gillar att springa och kunna använda tårna, känna underlaget. Jag blir lite extra lycklig då. Dessutom får fötterna och vristerna jobba lite vilket gör dem stabilare.

Solen sken och det var sådär magiskt lätt och roligt som jag tycker löpning ska vara ibland.
Sen tvingade jag in mig på gymet för att träna lite styrka.

Armhävningar. Borsowhopp. Rodd. Ryggresningar. Axelpressar. Tåhävningar med viktplattor i händerna. Plankan.

Sen lite modighetsträning: jag har bassängskräck och vågade mig ned i poolen just bara för att han var där. Tog några simtag. Har nog nästan aldrig crawlat utan våtdräkt. Skumt!

Imorgon ska vi på utflykt till Kosteröarna. Ett bra break för det är tungt att sitta med teori en hel vecka. Tack för alla fortsatta kommentarer om hälsa på jobbet! Sov gott!

20120911-222156.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to … Och kvällstrail med styrka

  1. Nina L skriver:

    Härligt njutningsfullt! Men… bassängskräck? Vafalls?

Kommentera

