Björgenintervaller

20120901-195551.jpg

Jag tycker jag sprungit en del intervaller det här snart året det är nu sen det verkligen gick att börja göra ryckiga rörelser utan hjärtrusning. Men Björgenintervaller har jag lyckats undvika. Men inte mer! Riktigt härliga!

De är relativt långa och jag gillar att de är tidsbestämda: 4 minuter.
Här var det en strålande solig sensommardag idag.
Pep iväg efter en väldigt lätt frukost och såg till att värma upp med 8 minuters jogg och tre stegringslopp.
Sen började jag. Körde bara på tid och känsla- ingen koll på fart. Målet var ju att gå på hårt i varje intervall och även om det för jämförelsevis skull skulle vara bra att veta hur långt jag kom så tycker jag det är skönt att springa på känsla och fokusera på teknik och i det här fallet – den fantastiska dagen! Såna pass är nyckelpass- jämt!
Tänkte på alla som tampades i regnet på Tjejmilen i Stockholm och var glad att vara här och nu.

Fem stycken fick jag till med 2 minuters gåvila emellan. Kändes som ett fantastiskt bra pass när man vill krama ur mycket på kort tid.

Och jäklar vad det har sprungits idag! Stockholm bjöd på galenväder men det var cirka 30 000 tjejer i alla åldrar som sprang Tjejmilen. Många jag känner på ett eller annat sätt gjorde jättefina tider och jag hade tänkt skriva om hur man samarbetat med Plan Sverige men jag har inte fått tag på rätt information. Tycker i vilket fall det är kanon att ett av Sveriges största lopp fokuserar mer på välgörenhetsaspekten.
Jag är som sagt inget större fan av tjejlopp men tjejer som springer – det går jag igång på och det finns inget annat att säga än GRATTIS speciellt till de som debuterade!

Jag hämtar också inspiration från Karlstad 6-timmars idag där Mona Hallberg sprang 7,4 mil. Underbar insats!

Ha en fin lördagkväll!

20120901-195611.jpg

20120901-195602.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Björgenintervaller

  1. Carina skriver:

    Och Björgenintervaller var…. ok, jag googlar :)! Bra jobbat. Jag jobbar fortfarande på att försöka få tag i ett par rosa eller lila gococo- strumpor men ingen lycka ännu. Vill bara säga att jag inte glömt bort det liksom!!🙂

Kommentera

