Första morgonjoggen efter den snabbt botade förkylningen

20120831-105022.jpg

Jajemen! Det beprövade tricket har funkat! Har skrivit det tidigare men hej! till alla nya läsare jag har! Såhär gör jag för att bli frisk fort:

* Lägger mig tidigt- timmarna före midnatt är viktiga för kroppens reparation

* Sover med en tunn underställströja och raggsockar

* Dricker varmt. Kokt vatten hela dagen

*Dricker en specialare: Färsk ingefära, citron och honung.

Det har funkat. Vaknade pigg och glad (ja glad är jag mest alltid) och satte av för en morgonjogg runt sjöarna. Såg massa löpare och joggare och powewalkare varav en med paraply (!?!?). Skillnad på joggare och löpare om du frågar mig? Joggare anstränger sig för att se ut som att de inte bryr sig. Löpare gör det bekvämt för sig för att kunna genomföra den träning de tänkt. Inget med hastighet, ålder och märken att göra.

Mina ben svarade precis så som de gör när de vilat nästan en vecka. Med att vara pigga! Snöt ut resten av förkylningen i väl valda buskage och pinnade på glatt i några kilometer. Behövs inte mer än så för att rensa systemet för ett hårdare pass imorgon.

Det är mulet men varmt men det kollade inte jag utan tog t-shirt. Det är bland det värsta jag vet att springa med t-shirt! Jag kör linne tills det är dags för underställ. Men man har ju så jäkla mycket funktionstshirts efter alla lopp (tips- gör linnen!). Idag hade jag en av mina äldsta. Från RunNike i London 2003. Den är lite rolig. Se nedan. Man fick välja att följa Paula Radcliffe eller två andra manliga löpare och så fick man en t-shirt som korresponderade. Nummerlappen är själva t-shirten. Använder den nästan aldrig eftersom jag just ogillar t-shirts men den här vägrar jag slänga trots att den är 9 år gammal.

Och apropå att slänga kläder. Lyssna gärna på P1 Stil idag om kvalitet och hur mycket kläder vi köper och slänger. Fy fasen!

Nu tar jag tigerfisen och åker till Värmland! Ha en jättefin fredag!

;

20120831-105131.jpg

20120831-105138.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Första morgonjoggen efter den snabbt botade förkylningen

  1. Wanja skriver:

    Vad olika smak man har! Själv har jag linnen men tycker säsongen är oerhört kort.

  2. Kristian skriver:

    Bra specialare. Jag brukar smyga ner lite rom också🙂

  3. Carina skriver:

    Roligt med en t-shirt som nummerlapp!! Jag tävlar i linne, tränar i t-shirt, vet inte varför för jag känner mig snabbare i linne!!🙂

Kommentera

