Det här med cykling

Merry är tillbaks! Annelie hade satt dit flaskhållare där bak och så en vattenflaska med IronManloggan på. No pressure! Haha! Min älskade Merida Road Lite som rullar så fort så jag blir rädd. Det går inte mot cykelsäsong men några mil ska man väl hinna med. Jag bor nära Ekerö och har inte ens cyklat där- som att svära i kyrkan va? Jag tänkte ge mig ut där en söndag och antar att det är mycket cyklister där då. Inte ”andra cyklister” för jag är inte cyklist. Än. Jag har gärna lila GoCoco strumpor, vill helst stanna och dricka för det vinglar så när flaskan ska i och ur hållaren. Jag har dessutom icke matchande färg på styrlinda mot däck talade Jim vänligt om. Jag har svårt att hålla ordning på vad ”däck” och ”hjul” är men där ekrarna sitter är hjul och så kan man byta däck. Svarta är tydligen bäst säger ovan nämnda man. Han torde veta men jag gillar min fina cykel. Den får se ut som den gör.

Det är dags att börja tampas med cyklingen. Ja inte nu. Fy fasen vad ruttet jag mår. Jag har inga halsmandlar så alla bakterier och virus när de väl biter sätter sig i bihålorna eller bronkerna. Jag pallar faktiskt inte ens cykla hem hojen idag. Jag är Tigerfisfri i två dagar också och det är de dagarna jag hinner allt: sova, jobba länge och träna. Men nu blir det alltså bara jobb. Drygt.

Fast ändå inte. Har haft två fantastiska möten idag. Snörvlandes. Den där bollen jag satte i rullning innan sommaren. Den är det två viktiga personer som också vill rulla och dem träffade jag idag. Nu rullar den rätt stadigt skulle jag vilja säga och jag hoppas och tror jag kommer få rulla den vidare ordentligt och då kan jag tala om vad det är! Håll tummarna!

Sen träffade jag Peter från Trimtex och blir som alltid lika imponerad av deras grejer. Som ett barn i en godisbutik ungefär var jag idag. Älskar den här bilden från deras hemsida:

Jo så det här med cykling då alltså.  Jag börjar med att läsa reglerna då (älskar denna- läs!).  Så tar vi resten sen.

Underbar bild från Velominati.com

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Det här med cykling

  1. Jan-Erik skriver:

    Du har i alla fall fotograferat cykeln från rätt sida
    så lite cyklist är du nog🙂

  2. Erik skriver:

    Nej, det är inte att svära i kyrkan och inte ha cyklat på Ekerö… Ekerö är fint, men det är liksom mycket annat i närheten till Stockholm bara ”minst sämsta alternativet”. Bästa cykelrundorna får man om man åker ut på landet och cyklar! Där man bara kan njuta av milslånga vägar och komma i värsta ”flowet” =)

Kommentera

