Det blir TEC100!

Nä nu måste jag outa det. Jag ska köra TEC100. 16 mil mitten av april 2013. De här är varför:

1) Det ligger så jäkla bra till. Träna hela vintern långa fina sköna pass i det dagsljus som erbjuds och sen ha tid att vila april ut och ha en sjuhelsikkes uthållighet för sommarens äventyr.
2) 16 är dubbelt så långt som 8 men 8 med smärta och det underlaget gör att 16 känns helt ok.
3) Jag vill springa längre och längre. Någon gång ska jag springa Leadville100 som pågår nu. Dags att börja köra långt.
4) Jag snackar om att jag är uthållig. Nå- upp till bevis Anniebanannie.
5) Massa fina vänner ska springa. Kul gäng i spåret.
6) Jag kan fortfarande göra nästan vad som helst den sommaren, vare sig det blir Ironman eller massa fjällämlande.
7) viktigast! Jag känner ett starkt sug, en längtan. En vilja ett driv och en motivation utan dess like. Det kom över mig efter Axa. Egentligen gillar jag inte runt runt men TEC är speciellt.

Sådär. Då vet ni. Och en sak till: Jag ids inte springa runt i 30 timmar. Jag siktar på sub 24 timmar. Sitt på den.
Nu kör vi!

20120818-182029.jpg

20120818-182053.jpg
Förra året.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

13 Responses to Det blir TEC100!

  1. Jan-Erik skriver:

    Härligt🙂
    Jag kommer vara där men inte springa. Det finns ett antal jag redan lovat hjälp. Vi får se vilka som kommet dit, men jag lägger gärna till ditt namn på listan (om du vill altså). Man kan inte ha roligare en helg i detta land.

  2. Maria Jansson skriver:

    Wohooooo!!!!!!!!!! Ett mycket bra beslut!!! Vilket datum är det? I’ll be there

  3. Maria Jansson skriver:

    Need a pacer?😉

  4. Löplust skriver:

    Spännande Annie! Med den inställningen kommer det gå galant – och sämre väderförhållanden än i år borde knappast gå att få. Själv tog jag mig igenom Black River Run 50 miles igår och känner idag inget som helst sug efter en längre distans… Men, jag vet ju att den känslan brukar gå över så snart den värsta stelheten släpper!🙂

  5. mammaspring skriver:

    Härligt att läsa!!!

  6. Carina skriver:

    Åhhhh vad roligt!!! Jag gillar TEC så himla mycket!! Ser fram mot 16 varv ihop där!!

  7. riotrun skriver:

    Härligt. Mot sub 24, det blir skoj;)

Kommentera

