Börja om från början

Min vardag börjar idag. Vardag och vardag. Jag har nog alldeles för roligt för att det ska klassas som vardag. Jag börjar småjobba lite idag, ökar imorgon och fortsätter sen.

Jag kom hem igårkväll och efter 60 mil vid ratten så ville jag bara en sak- ut och röra på mig. Jag är barnfri tills på söndag och då finns det ju eoner av tid. Min cykel är utlånad och benen kändes pigga och fräscha redan igår morse så jag var sugen på att springa. Det är högerfoten- calcanofibulaligamentet, det klassiska stukningsligamentet som jäklas men jag är rätt haj på att linda så gjorde det ordentligt.

Slog på Runkeeper för jag tänkte mäta hur långt det egentligen är runt sjöarna men lyckades stänga av den. Spelade ju ingen roll egentligen.

Lät bara benen gå. De var väldigt pigga och lindan gjorde att det kändes stabilt i foten. Hade mina Brooks Pure på som är en snabb asfaltssko, känns som en uppbyggd sko men är ändå lätt. Vilken skillnad att springa asfalt.

Slog på Runkeeper sen efter en stund, säkert 1 km. Tänkte att jag springer 3 km i den fart som känns bra men ändå fokuserat. Kändes helt fantastiskt. Sen slog jag av på farten lite och joggade 1 km till. Det gick ordentligt mycket fortare än jag trodde.

Jag tror jag ska fortsätta ränna i terrängen och sen springa lite fortare på asfalt. Det verkar funka!🙂.

Angående stukningen så kommer jag fortsätta linda den när jag springer och däremellan gå runt mycket i mina Vibram och träna upp styrkan med hjälp av balansövningar.

Det är back to basics som gäller nu. Ni vet introt till Anslagstavlan? Det sitter massa lappar och han går fram och viftar bort alla och sätter upp en lapp. Så gör jag med nu. Jag har ställt frågan ”varför?” om allt jag gör hela sommaren. Svaren får jag när jag tar bort, lägger till, ändrar. Det tar tid att införa nya vanor och jag gör redan mycket jag är nöjd med men tycker våren varit väldigt rörig. Jag vill få klart hemma. Vill få ordning på min träning så det jag tänker ska ingå verkligen ingår. Att jag tränar det som tar mig dit jag vill. 

 Jag har inga lopp inplanerade direkt. Det är perfekt timing att göra rokad i massa saker.

Finns inga förbud. Finns inga måsten. Finns drömmar, mål och planer.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

One Response to Börja om från början

  1. Carina skriver:

    Härligt med en ”nystart”!!

Kommentera

