Springa 10 mil

.. Skrev jag exalterat att jag ska göra om Sverige vann sin hiskeligt spännande kvartsfinal i handboll.

Det gjorde de! Grattis till dem och mig!

Självklart hade jag inte utmanat mig själv så om det inte fanns en ide om att faktiskt göra det. Men varför?
Jo för jag vill testa den distansen. Inte på runtruntrunt bana. På À – B sträcka.
Det går inget sånt lopp som passar inom snar framtid och jag behöver ingen medalj eller hejarop för att motivera mig. Jag har en egen motor. Just den här distansen hör ihop med ett långsiktigt outtalat mål jag har.
Så det får verka hur knasigt som helst men så gammal i gamet är jag att jag vet att gå mina egna vägar. Eller springa dem då som det lider.

Idag har vi mest ätit och såsat runt. Vi var på målarstuga för barn men jag drogs med och kladdade med akrylfärg så det stod härliga till.
Sen tog jag bilen till byns högsta punkt själv och knatade ut på min hjortronmyr. Fullsmockat med hjortron. Som kommer vara klara om en vecka. Typiskt.
Bara knatade runt där i fjällhög tystnad och asketisk mäktighet. Mådde jäkligt gott. Konserverade den stunden för att ta fram när det är som värst på jobbet.
Imorgon ska jag röra lite på påkarna i något snabbare fart än idag.
Ha en fin kväll !

20120808-222341.jpg

20120808-222321.jpg

20120808-222404.jpg

20120808-222334.jpg

20120808-222352.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Springa 10 mil

  1. Nina L skriver:

    Det börjar lukta GAX Transscania eller nåt, lägg på några mil om de vinner semin och sen några till om de går vidare…
    Ha det så fint och kul på AXA nu!! Run well!

Kommentera

