Packlista och kasta macka

Idag har solen skinit hela dagen. Bara lite vind och det har verkligen varit S E M E S T E R. Jag gav mig ut på kvällen när mormor försökte natta Tokisen ( som för övrigt fortfarande är vaken, sitter och sjunger i sin säng med Tina Ahlins fantastiska sångbok och vägrar somna).
Jag skulle bara ta en lätt runda men kroppen svarar inte alls just nu så det kändes tungt. Känner mig seg som kola och eftersom jag inte loggar min träning så har jag svårt att se om jag tränat för mycket. Men jag tycker inte jag har det. Vilar alltid ordentligt och varvar träningen. Ingen kul känsla alls. Däremot är nerven på mycket bättre humör.
Vi har bara såsat runt hela dagen. Gick ned till den fantastiska stranden vid själva Ottsjön. Säkert 15 grader i vattnet och vi plaskade och kastade sten. Jag har lyckats utveckla mack-tekniken så jag fick till 7 studs på en och det är nog dagens prestation.

20120802-210525.jpg

20120802-210532.jpg

20120802-210547.jpg

Däremot har jag hunnit fundera på vad jag ska ha med till helgens äventyr.
Förutom det jag behöver för att inte komma till middagen på Storulvån i kompressionsstrumpor, thailändska fiskarbyxor och Kronans tröja så behöver man packa smart för 4,7 mil på fjället utan support. Just nu säger Yr att det blir 3 grader och regn ute vid Sylmassivet så det vore ju schmutt att slippa frysa.
Jag kommer ha lager på lager för att snabbt kunna plocka av och på. Pannband i lätt ylle och skärm mot solen. Linne med inbyggd bh. Sleeves. Detta vill jag helst starta i. Sen har jag med: Underställ, en lager två ( som råkar vara Nike, inte direkt märket man tar med
på fjället annars🙂 och min oslagbara Trimtexjacka förstås.
På benen: Trimtex kompressionstights, GoCoco kompressionsstrumpor, gaiters och … skor!
På ryggen nya Nathan vätskeryggan som sitter som gjuten men inte erbjuder så mycket packutrymme. 1a hjälpen i miniformat, visselpipa, kompass, karta.
I matväg: vatten i säcken men kommer dricka ur bäckarna. Tror inte det är lemmelår i år, vad jag hört.
En massa Perpeteum Solids som smakar godis och är komplett energi oavsett distans men man ledsnar på tuggandet tror jag. Russin och två bars. Hoppas kunna fylla på vid Sylarna och Blåhammaren också. Annars är det ju träningsrunda och inte så stort fokus på ultimat näringsintag utan att klara sig.

Jag kommer ha musik med. Att springa delar av en sträcka i mäktiga fjäll med rätt musik i öronen är en upplevelse. Precis som det är att höra vinden och bäckarna porla. Det blir nog en 7 timmar på fjället så jag hinner med båda.

Det är ungefär samma packning som jag kommer ha på Axa. Något mindre energi då eftersom det finns längs vägen på Axa och det loppet är känt för sin fantastiska matservice- foccacian vid Bottenvallen är helt fantastisk, hoppas den är med i år.

Angående visselpipan så kanske det känns lite överdrivet men skulle något hända så är den otroligt effektiv om rösten skulle tröttna. Den väger dessutom ingenting och kommunicerar snabbt att något har hänt på alla världens språk.

Har du något du måste ha med när du springer eller ska ut i naturen? Dela gärna med dig!
Nu ska jag googla surfresor.

20120802-212550.jpg

20120802-212533.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Packlista och kasta macka

  1. mammaspring skriver:

    Fantastiskt inlägg! Bokmärker det för det här kommer jag att gå tillbaka till många gånger innan den 6.10. Jag behöver dock också införskaffa mig en riktigt bra pannlampa… Starten sker i mörker… liksom målgång!

Kommentera

