Kittad för fjälläventyr

Förena nytta med nöje. Sånt gillar jag.
Blev väckt klockan sju med mys och gos. När sen Lillan hämtades av pappa tog jag hand om räkningar och min budget. Har tydligen budgeterat för en surfresa i november. Se där.

Till Access Rehab där David Felhendler gjorde någon sorts magi på mig så alla larmsystem lugnade ned sig. Är man typ A så är man men det går att tona ned sig. Läxan är att göra allt lite långsammare. Tur att jag har tre veckors semester till ….
Sen hann jag träffa Coyntha och peppa ( skrämma?) henne inför Axa.
Vidare till Runners Store där jag lämnade min älskade cykel till Annelie. Bytte mina ”gamla” adizero XT mot ett par Vibram med Annelie.
Fick tillbaka mina för små Salomon SpeedCross som varit på lästning som inte gick. Kom därifrån med fantastiska NYA adizero XT.

20120730-224049.jpg
Vidare utan cykel mot Kungsgatan och sen lunch med Magnus.
Till Sumpan där jag hämtade ut paket från Enervit med Quadra som jag ska pröva och jämföra med Perpeteum.
Vidare till ”Ultrazebban” som driver RunnersGear och fick med mig hem ett Nathan vätskesystem och Perpeteum Solids.

20120730-224505.jpg

20120730-224511.jpg.

Nu blir det till att hålla i slantarna resten av augusti…..
Men är nöjd med inköpen. Ska jämföra Quadran med Perpeteum och avge rapport ! ”Solids” är tabletter som man tuggar och jag får se hur de funkar under långa lopp då det blir en del tuggande.
Väl hemma kastade jag på mig löpkläder och mina härliga Brooks Pure som jag inte använt sen Jubileumsmaran och tog en ”snabb 5a” runt sjöarna. Snabb jogg med fartökningar blev det för sen var det dags för Peace Lane Boot Camp och idag var vi 6 stycken mammor och ett engagerat barn som fungerade som vikt för sin mamma. Jag hade gjort två cirklar där den första var med fokus på stora muskelgrupper och vi körde 3 x 45 sek. Sen körde vi mördarcirkel för bålen med både dynamisk planka, sidoplanka, twists och ”cykling”. Härligt härligt!
Och sen har jag tittat på OS och packat och plockat för imorgon går Passaten norrut mot Ottsjö med den här lilla Risi-Skruttin.
Ha en fin kväll !

20120730-225304.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Kittad för fjälläventyr

  1. alltså hon ÄR så lik dig!!! det är liksom envisheten i blicken!

  2. Ingmarie skriver:

    Have fun!!!!

  3. Carina skriver:

    Adizero XT, är det så mina kommande terrängskor heter månntro? Ha ett underbart fjälläventyr!!

  4. Nina L skriver:

    Aha, är det han som är Ultrazebban! Det visste inte jag. Tjysig vätskerygga, turkos. Med skumma tuggtabletter och lätta skor därtill kommer det att gå alldeles perfekt.

Kommentera

