Uppladdning

Vaknade i strålande solsken imorse. Tog en före-frukost tur på cykeln som hade kunnat bli hur lång som helst. Vindstilla när naturen vaknar. Ensam med klara tankar är det lätt att leva.

20120720-143709.jpg

20120720-143720.jpg

20120720-143656.jpg

Avslutade med en kilometer på fötter bara för att alla brickpass jag kan få till är bra. Älskar den råa, klara, rena känslan av att träna på morgonen.

Packade ihop allt jag har. Får nog bli en nödlösning med träningstop och kortkorta tights imorgon under våtdräkten.

For iväg från strålande sol mot tornande moln men korna på ängarna stod fortfarande upp.
Njöt av att lyssna på Elsa Billgrens sommarprogram emedan jag rullade norrut. Väg 61 går till Kongsvinger- visst låter det vackert?
Min high avbröts då och då av min nerv som vrålar när jag trampar ned kopplingen. Sen. Ska jag ta itu med den. Sen.
Väl framme i Arvika fullständigt vräkte det ned. Har laddat som sig bör med en riktigt fet 150 g hamburgare med pommes och sitter och räknar sekunder mellan blixt och åsksmäll.
Annelie kommer med tåget vid sju och innan dess tänkte jag laga världens enklaste laxmiddag till våra snälla värdar och hämta våra nummerlappar.
Kanske få lite tävlingskänsla. För imorgon är de tävling.
För en vecka sen laddade jag för att genomföra ett kontrollerat pass i den disciplin jag behärskar bäst.
Just nu laddar jag för att plocka fram tävlingsdjävulen och krama ur precis allt jag har i tre discipliner där jag bara kan en. Den utmaningen kan ju få en att tänka att man ska ta det lugnt. Stå långt bak i starten på simningen. Jag vill inte vara i vägen på något sätt men jag tänker ta för mig och jag ska vara trött när jag går in för T1 ( 1a växlingen). Jag vet att jag hinner återhämta mig där i trasslet med skor och hjälm för så funkar en (nybörjar)ultramänniska.
Sen ska jag ösa ur allt mina ben har under cyklingen. Försöka våga ta lite snävare svängar och inte tro att jag ska ramla.
Löpningen då. Ja. Det är bara att kräma ur det sista 1 mil. 10 stycken kilometer jag ska försöka springa i sub 5 tempo. Härligt kaxigt va? Har ju aldrig sprungit milen under 53 och det var på mitt första och enda triathlon.
När det blir jobbigt ska jag tänka på att när jag går i mål- då kan jag ringatill min Hjälte och berätta hur det gick. Då ligger han inte inne för en livsomvälvande operation som förra gången. Det, mina vänner är en motivationskälla som är outtömlig.

20120720-150536.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Uppladdning

  1. Andréa skriver:

    Åh, hälsa Arvika! Gissar att du kommer tävla mot en del jag känner eller är bekant med🙂 stort lycka till!!

Kommentera

