Vision, mål, beslut, plan och genomförande

Just nu drömmer jag. Jag är i ett mellanland där jag mest såsar runt och det är helt fantastiskt. Idag har jag gjort ”ingenting”. Igår ”ingentigng” heller. Listan på saker jag ”bör” göra är lång och dignar men just nu njuter jag av att mest bara vara mamma. Lekkamrat. Guide. Svara på 100 ”men varför?” varje dag. Snosa i en liten blond nacke och helt enkelt vara ledig.

Att det ska springas mitt första maraton på över 5 år om tre dagar det vittnar inget om. Jag äter bullar och en massa saker som skickar blodsockret i taket och dricker ett glas vin, springer inget alls och har ingen koll utom på att det är rätt kuperat och SMHI jävlas med väderrapporten.

Men jag drömmer. Dagdrömmer. Det rullar en film bak i skallen. Det är små filmsnuttar som består av målbilder. MÅNGA av dem är mig själv springandes ett 100 km lopp, 16 mils lopp, fjäll, terräng. En annan är en Ironman. Den är inte på horisonten och den är inte vag och diffus som den var förut. Den är kaxigt nära. Den känns verklig och jag undrar om det är något jag missat- för jag tror verkligen att jag fixar det. Fixar precis vad som helst. Det gäller bara att ge var och en av drömmarna sin tid. Den tid de tar.

När allt som hänt de senaste två åren nu får landa känner jag mig faktiskt bara väldigt trygg i just det. Allt går. Det tar bara olika lång tid. Bakslag kommer. Livet styr. När det går bra, så ska man bara njuta så gott det går. Bada en gång till. Ta en jordgubbe till. En intervall till.Samla på små guldkorn att betala olyckan med.

Nu visionerar jag. Snart sätter jag mål. Sen gör jag min plan och sen genomför jag dem. Ibland får man deviera från ett mål eller från en tidsplan. Men kraften att genomföra. Det vet jag att jag har. Nu vet jag det.

20120711-223317.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

7 Responses to Vision, mål, beslut, plan och genomförande

  1. Fitnesscoachen skriver:

    Vilken superfin bild!!

  2. Carina skriver:

    Du är stark och fixar allt!! Härlig inställning du har!!

  3. Nina L skriver:

    Du inspirerar!

  4. Ingmarie skriver:

    Du fantastiska människa! Underbar inställning och helt i min anda.🙂 Ibland blir det exakt som man tänkt sig, ibland inte, men strävan dit är ändå själva grejen och det kan ju faktiskt bli ännu bättre än vad man trott från början.🙂

Kommentera

