Spänsthopp, gluten, kortpass och badbus

Vad är det för jäkla titel på ett inlägg?

Jo men efter jag tränade styrka igår så kom en fruktansvärd smärta i vänsterbenet tillbaks. Samma jag hade under TEC fast nu högg det till när jag satt ned, när jag gasade i bilen och låg på soffan. När jag klurade vad jag gjort annorlunda så var det just spänsthoppen upp på muren som var annorlunda. Det blir ju en lite speciell rörelse när man landar i djup squatposition och svänger ned benet ur ”grodposition”. Kändes som allt inne i höften åkte fel.

Sen är det så fantastiskt med semester eftersom man hinner ställa den här frågan som Lillan ställer dagarna i ända ” Varför?”. Ja varför gör jag på ett visst sätt varje dag? Varför äter jag ditten och datten? Ska jag göra det? Det är ett ypperligt läge att fundera på saker och tings vara eller icke vara. Min mage har tjorvat en del på senaste tid men inte jämt. Bara ibland. Och nu tror att att det är när det blir för mycket gluten. För jag har haft tid att fundera på vad jag ätit. Mindre laktos mår jag bra av också. Bra att veta inför lopp då magen ska vara lugn.

Så tror att undvikande av gluten och spänsthopp kommer att göra mig till en fantastiskt mycket bättre löpare! Hipp hipp hurra för det!

Jag fick dessutom till ett kortpass idag med hjälp av en av mina fantastiska grannar. Trollungens bästis bor i huset bredvid och hennes mamma ska ha barn om en månad så var inte intresserad av träning utan kunde passa kottarna i parken medan jag drog iväg som en avlöning. Visste att jag hade strax under timmen. Varmt idag också (allt över 15 grader tycker jag är onödigt varmt). Värmde upp 2 km sen körde jag 2 tusingar runt Råstasjön. Hann med (läs orkade) två stycken som landade på snitt 4:48 /km. Är riktigt seg i benen nu och det är helt rätt! Schlitigt ska det vara den här veckan också och sen är det lättare nästa vecka.

På eftermiddagen hakade jag och Tigerfisen på våra andra grannar till en riktig pärla- Kärsön på Ekerö! En helt fantastiskt mysig badplats för barnfamiljer och folk som vill spela frisbeegolf och beachvolley. Bara hängde där och badade och fikade och njöt. Badbus! Börjar nog fatta att jag har semester nu. Tror jag.

På kvällen har jag lotsat 3 starka grannbrudar genom träningspasset jag körde igår. Fast burpeesarna byttes ut mot renegade- rows på kettlebells. Flera av våra barn var ute och lekte bredvid i lekparken och till denna typ av träning hör att man får springa iväg och blåsa på skrapade knän, assistera kissning i buskarna och hämta pilatesbollen som ju är lite för rolig att inte leka med. Nu ska vi starta PeaceLane BootCamp på Facebook så vi kan få ihop mer grannar att träna ihop. Jag tror verkligen jag bor i paradiset för att vara Stockholm- 5 hus på en återvändsgata med egen lekplats och litet berg med utsikt över idrottsplatsen, simhall, sporthall, ishall, curlinghall, två sjöar att motionera runt och Ursvik 2 km bort. Till det en hel drös med underbara familjer med barn i alla åldrar och en gemensam utegrill. Det är bara att gå utanför dörren så har man trevlig sällskap och lekkamrater till Lillan.

Jag har funderat på vad jag och Lillan ska hitta på tills torsdag då hennes pappa kommer hem. Nu har jag bestämt att vi åker och våldgästar min kusin i Linköping som jag inte sett på två år. Lite roadtrip, lite skojs.Klockan 15.00 på torsdag ska jag dock vara tillbaks här i Tokholm för då ska jag äntligen få massage!

För övrigt verkar det bli bra väder för långpass på lördag- regn!!! JA hurra!!!!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to Spänsthopp, gluten, kortpass och badbus

  1. Carina skriver:

    Haha, ja favoritväder verkar det bli!! Det blir jobbigt att vara ute i det vädret i sex timmar! Kanske får överväga aningens högre tempo.

    Vilket fantastiskt ställe det låter som!!!

  2. Daniel Becker skriver:

    Massage två dagar innan maran? Låter jobbigt tajt. Gjorde det innan holaveden i höstas och ack vad jag fick lida. Hoppas din massage inte tar så djupt innan maran. Lycka till och ha så skoj på er roadtrip;)

Kommentera

