Triathleten.se FTW

Idag hämtade jag ut ett mycket avgörande paket. Om jag ska börja träna triathlon på riktigt så behövs: löparskor (check!), cykel (check!) och våtdräkt- idag check!

Jag har köpt en våtdräkt genom Triathleten.se. Jag hyrde av dem förra året när jag körde Stockholm Triathlon och var mycket nöjd med den. Nu har jag köpt förra årets modell av Sailfish Vibrant till mycket bra pris.

Jag hintade om att jag även vågsurfar och även om triathlonvåtdräkter är lite känsligare än de rätt tåliga våtdräkter man ska ha om man ska surfa så kan jag ju använda denna om jag nu äntligen skulle komma iväg på en surfresa igen. Så jag fick med neoprensockor och huva till vilket kan komma till pass om det är riktigt kyligt.

Nu känner jag mig rustad och väldigt sugen på att träna men jag ogillar att sticka ut i vattnet själv. Hoppas få sällis i något vatten i Tokhol i helgen redan? Någon?

20120703-185759.jpg

20120703-185808.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Triathleten.se FTW

  1. Jan-Erik skriver:

    Drar ju till Vansbro i morgon men vi borde kunna få till något pass lite senare i sommar.

  2. Nina L skriver:

    Själv har jag inte ens premiärdoppat mig i detta ishav – när jag dök en gång i tiden var jag en klar cocktail diver – bara i karibisk temperatur… Men med våtdräkt hade jag gärna plaskat lite med dig. Funderar på en crawlkurs till hösten för att fräscha upp (extremt) gamla kunskaper!

Kommentera

