Ett misslyckat pass är också ett lyckat pass

20120701-134324.jpg

Nej det blev inga 30 km idag. Det blev knappt något alls om jag lyssnat på kroppen. Jag som brukar lägga mig vid 22.00 har börjat skjuta på självnattandet och igår somnade jag gott och väl efter midnatt. Det var en dokumentär om ett av mina absoluta favoritband- Pearl Jam. Så legitimt. Den sockerchock jag hade som gjorde att jag vaknade med en svullen känsla var också legitim. Det var en riktigt mysig tjejmiddag igår med bokbyteri och goda tacos.

Jag hade räknat med moln och 16 grader. Men solen gassade. Och jag är så dålig på att springa i värme. Så dålig. Jag styrde mina sega ben och mitt sockerpuffiga anlete mot Ulriksdal och vidare mot Sollentuna. Lyssnade på John Guidettis sommarprat. Han är tuff, modig och kan nog inte stava till Jante. Härlig lyssning!

Tanke var alltså 10 x 3 km med lite gång emellan. Sikta på 5:40 fart. Men jag orkade inte tänka. Orkade inte. Jag orkade bara springa i det tempo som benen hade lust med just då. Och när jag tittar på passet på min fantastiska Garmin 310 så spretar kilometerntiderna rejält: Från 5:22-6:30. Resultatet blev till slut 20 överjobbiga kilometer i 5:50 fart. Fy fabian så trött jag var.

Lillan har sovit hos mormor och jag tvättar och packar ihop lägenheten och snart åker vi till Värmland. Det ska bli helt fantastiskt. Syster och pojkvän kommer imorgon – och hjälten! Som tar med Räcern. Och han är en perfekt farthållare så jag har planer på att klippa de där 30 km + passet på tisdag kväll. Efter bad, efter värmetoppen på dagen.

Blir det över 20 grader på Jubileumsmaran så kommer jag jogga. Huvudet kokar fortfarande. Och jag har inte ens premiärbadat i år! Det är skam! Men imorgon så!

Ha en fin söndag

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Ett misslyckat pass är också ett lyckat pass

  1. Carina skriver:

    Nä, fy för värme! Verkar inte funka alls på mig heller. Men tack för tips på ett roligt pass! Hur länge vilar du mellan varje etapp?

  2. Wanja skriver:

    Ja men verkligen! Bara man kommer ut så är det ett bra pass! Jag kom ut i rätt tid, lagom när det blrjade mulna på lite. Perfekt väder. Själv var jag dock lite seg så sista 5 km traskade jag och spanade efter kantareller istället. Fick med mig så det blev kantarellstuvning på rostat bröd. Snäll som jag är fick lillasystern äta upp den. Ett lyckat pass🙂

    • Annie skriver:

      Det lät som ett riktigt lyckat pass! Min syster har svampfobi! På riktigt ! Och jag gillar dem inte men ska spana nästa gång!

Kommentera

