Doldrums

Doldrums är ett av mina favoritord. Det betyder ungefär ”stiltje”, eller en stilla plats på havet mellan passadvindar. In the doldrums kan man säga när det inte rör på sig.
Massa engelska ord snurrar i mitt huvud för just nu längtar jag, helt oförklarligt, tillbaka till England. Till lummiga morgonjoggar i Hertfordshire eller längs Themsen. Det är Wimbledon just nu och jag har suttit vid matbordet och pluggat allt från ekonomisk matematik till franska med ljudet av tennisbollar mot racket i två omgångar.
I England finns inte omtentor och man tentar av allt på en gång. Kan bli rätt snurrigt när finansieringstentan ligger dagen före marknadsföringen.
En liten parentes.

Jag blir så glad och varm av era fina kommentarer. Att blogga är när de är en tvåvägskommunikation helt fantastiskt!

Lite endorfiner fick jag iallafall igår då jag tog en återhämtningsjogg med träningen på jobbet. Det är slitigt den här veckan och ska vara det. Idag hägrade styrka av något slag men det hann jag inte och beroende på hur jag har det med tid imorgon så kanske det blir ett längre pass. Ebba först, jobba klart sen, träningen trea. Värsta bästa passet innan Jubilemumsmaran blir på söndag em: 20 tusingar. Viken fart de kommer gå i återstår att se. Kan bli 10 x 3 km också.
Med fyra dagar mellan onsdag och söndag funkar det med något grisigt imorgon också. Ett lättare fartpass på fredag så är vi hemma.
Samma funderingar och tankar som igår. Bästa mormor till Ebba har räddat dagen så jag kunde göra klart vissa saker på jobbet och inse att jag missat några andra. Som jag hoppas ska lösa sig mirakulöst. Siffror- ni anar inte hur de kan bete sig!!!
Hann också ta ett djupt andetag och har kastat ut en krok jag funderat på ett tag. Får se vad jag håvar in där. Har mer bete, mer fiskar att gå på.
Mormor till Ebba undrade också varför jag inte ordnat stoppet i hon och fanns det ingen mat och skulle jag se ut sådär till jobbet? I all vänlighet alltså!

Jag har temporärt gett upp och plöjer bara igenom den här veckan så gott de går.
Men två saker har jag gjort som är ett positiv frivarv i den här negativa soppan: Laddat upp en massa Pearl Jam till en sjuhelsikkes bra spellista och bokat in en sportmassage med Mia på AccessRehab istället för att skynda hem. Dekadent och välgörande. Inmundigar det första nu på väg till det andra. Så biter vi tag i resten sen.
På Lidingöloppets hemsida kan du läsa något av den något mer positiva jag.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

