Summer solstice

20120620-182558.jpg

Om jag inte hade en snorig liten Gofis hemma så hade jag nappat på Saras ide att jogga den ljusaste natten på året. Men jag ska försöka sova bort den faktiskt.
Jag är i den filosofiska andan och mycket spann igång av dem intervju jag var med på idag.
När insåg jag att jag kan göra allt jag vill? Hur kan jag få fler att känna så?.
När försvann ”inte” från kan, går, vågar, törs, får?
Mitt kall är helt klart att plocka bort detta ”inte” från andras tankebanor. Och att göra gott för de som har det sämre.
Min ledighet, som är delvis fylld med planeringsjobb inför hösten, är så nära nu. En stor ask med jordgubbar. Ingen revision, inga siffror. På 2 månader.
Can YOU FEEL it?. Jag kan. Det smakar återhätmning. Det smakar ledighet. Det smakar en massa bad, lek, löpning, fjäll, jobb på landet.
Det kommer bli så jäkla bra.

20120620-182807.jpg

20120620-182821.jpg

20120620-182844.jpg

20120620-182909.jpg

20120620-182925.jpg

20120620-182943.jpg

20120620-183019.jpg

20120620-183044.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Summer solstice

  1. kris skriver:

    Grattis till Tjejmaraton! verkar ha blivit jättelyckat! Bra jobbat av dig o madeleine och alla duktiga som sprang! Tyvärr kunde jag inte delta pga löparknä, men har följt äventyret här på bloggen! Såg att det var nåt på g i gbg?! när var hur? jag bor i götet och vill jättegärna vara m nästa gång ni gör nåt liknande:) springa el hjälpa till på nåt annat sätt. Så inspirerande det ni gjort/gör! Allt det bästa!

  2. Nina L skriver:

    Haha, ni är nästan fast i ett commitment nu… Bohusläns klippor 2013 here we come!
    Men du…inte den boken va? Fast det här var ju ingen bokblogg. #ogillaBoijeafgennäs🙂 (svar kommer från #smakenärsombaken, I know.) Nu går jag på semester och rehab, tjoho – sex veckors ta hand om mig, tid för familjen, skapa minnen, bada skratta och gråta, äta gott… Sommarens utmaning: har du tips på kajakkurser som mindre barn kan vara med på – friluftsfrämjandet verkar ha 10 år som gräns? Eller bättre om jag o L går och sen tar med barnen? Båda simmar ok. Känner mig osäker. Kram!

  3. Fröken Fräken skriver:

    Vill du ha en försökskanin att plocka bort ”inte” från så ställer jag gärna upp.

    mvh/bra-på-att-knäcka-mig-själv (men jobbar på att bli snällare mot mig)

    • Annie skriver:

      Aj! Känner igen mig! Ja jag peppar gärna men det är mycket egenjobb tror jag. Mycket handlar kanske om att gräva med djupa skopan i ”varför” man i te unnar sig att få känna sig bäst- hårt jobb och ibland tuffa svar!!!

Kommentera

