Back to work

20120619-143124.jpg

Veckans träning började bra.

Jag kom i god tid till FitnessClub som för övrigt har ett bra 3-månaders erbjudande just nu. Jag gillar att gymet befolkas av alla de variabler av tränande- från biffarna i sina badtofflor (varför?) till damerna som passar på att använda träningssystemet Milon.

Jag bara körde igår. Jag älskar att träna rygg- det är min stolthet och den behöver jag för att springa bra, bära tung Gofis och hålla upp min långa kropp. Började med 3 x 10 armhävningar. De är min benchmark övning. När de är tunga- då har det gått för länge sen förra styrkepasset. Och det har det ju. Ca 2 veckor.

Sen höga drag med rep för ryggen. Sen 3 x 8 marklyft med lätt vikt, 28 kg för att fokusera på tekniken. Renegade rows med 10 kg’s hantlar där man står som i armhävningsposition och drar en av hantlarna i taget. Ja ni förstår.

Draken med 10 kg vikt, 2 x 10 på varje sida. Hm…vad gjorde jag mer. Jo mer rodd med 12, 5 kg. 10 x 2 sets.

Sen körde jag bål. Satt på bänk och hade 10 kg vikt i handen. Vred överkroppen åt ena hållet och benen åt andra. Växlade med att ligga på bänken och hålla fast den över huvudet, benen och rumpan upp, sänka långsamt med raka ben. När kroppen är rak, slå ihop fötterna två gånger sen upp igen. 20 x 2 set. Sitt på den ni- den känns. Jag är stark i magmusklerna nu. Fantastiskt känsla.

Avslutade med axelpressar tills jag nästan skrek och sen gick jag upp för att leda spinningen.
Spretig klass som vanligt – älskar den utmaningen! Passet såg ut såhär:
7 min uppvärmning upp till 75% av Max
3 min växlande sittande stående 75-80%
3 x 6 minuters pyramider från 75-85/tröskel med 1 minut på varje nivå under de första två och 2 minuter på tröskel under sista.
3 min med återhämtning och urtramp. Sen 3 x 6 minuter till pyramider med lite mer tid på 85-90%
3 min raksträcka för att riktigt krama ur kroppen.
10 min nedvarvning och stretch. Jag svettades som en gris. Och tog i så det knakade. På riktigt. Instruktörscykeln var lite sned nämligen. Men jag blir så pepp!

Idag skulle jag jogga till jobbet. Men hur det nu blev så blev det att testa lite asfaltsfart. Värmde upp med 5:40 fart i 3 km och sen betade jag av 3 km på runt 15 min med 4:58, 4:57 och 5:08 innan jag joggade ned. Ett ägg o en kopp snabbjava i kistan innan.
Nu är jag peppad att ösa ett riktigt hårt tusingpass imorgon.
Jag lägger Jubileumsmaran som ett hårt kenyanskt långpass mitt i träningen mot Fjällmaran för nu har jag lagt till ett lopp i min favoritkategori till- Jämtlandstriangeln Unplugged. Mer om det senare. Nu ska jag mysa med min snart 3-åriga snoriga lilla Gofis.

20120619-143134.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Back to work

  1. Nina L skriver:

    Bra med lite styrkeprogram där! Jag är sugen på att börja träna nu, men det skär i benet när jag går mer än 50m. Så jag ska leta upp övningar för styrka o pröva om spinning o crosstrainer kan funka som kondis… Ska kopiera ditt ryggprogram till att börja med. Så där snygg baksida vill man ju ha!

Kommentera

