Livet och magin fortsätter

Coyntha och Magdalena var så goa när vi började packa ihop i lördags. De frågade om jag någonsin vilade? Satt jag någonsin still? Utan att jobba med något. Producera något hela tiden?

Nja. Inte så ofta. Jag räknar de här heliga sömntimmarna varje natt som vila. Det är nästan, när jag får till det, 1/3 del av dygnet och det är så mycket jag vill göra i livet så det finns inte plats plats riktigt för att såsa runt. Kroppen är full av muskler som finns där för att de ska jobba. Hjärnan- den använder vi bara en yttepytte bit av och för varje steg jag tar framåt i livet, för varje dröm jag genomför, stor som liten så känner jag hur jag kommer åt nya delar av min mentala och fysiska kapacitet. Jag tror man blir piggare. Starkare. Sen februari och det fruktansvärda jag var med om då är jag både starkare och bräckligare. Modigare men lättare att fälla. Jag var så otroligt orolig för att något skulle hända under loppet och lättnaden jag kände när alla gick i mål för egen maskin, den är ett stort helande stygn i det sår som legat öppet i flera månader. Det var ett stort steg i läkningsprocessen.

Dessutom så rider man på en rätt fett skön våg när man är med och anordnar något så fantastiskt som Tjejmarathon 2012. Herregud det är så stort. Jag som då missade att se de flesta av tjejerna springa har gråtit floder av emotionell stolthet och fascination när jag gått igenom Görans fina bilder. Varenda en av er- vilken insats!

Så nej. Inte trött längre. Taggad. Har jobb med ekonomin kvar och två reportage att rodda med. Vi är med i Norrtelje Tidning idag- pappersversionen endast dock. Gladaste officiella nyheten idag, min fina Madde och David ska ha en litet underverk och även om jag vetat så bölade jag lite över det idag också. Precis som Madde skriver kan man inte ta det för givet och det mest naturliga i livet är ju det som är det mest fantastiska. Som man ska ära så ofta man kan. Är så imponerad av hennes ork i helgen. När jag var där hon är nu var jag galet trött och ville bara äta pizzasallad!

Så hej mitt liv igen. Hej min träning som idag får bli i form av cirkelstyrka innan mitt spinningpass med pyramider- två platser lediga- do you want it? Hej tidig morgon med Tigerfisen som har feber men sin vanliga energi. Hej kraft framåt, inspiration, ideer, ett ständigt litet leende i mungipan och nära till tårarna. Vi gjorde det!

Så imponerad av min kropp som bara öser på efter beställning. Det blev ju några mil där i lördags och en krasch men energin är tillbaks där den ska vara.  På topp alltså. Men jo jag ska vila. Över midsommar. Inte från träningen för det är dags att lägga i maratonväxeln nu. Svårt att träna för såna här ”fartgatlopp” men jag ska göra mitt bästa utan att tumma på Axa Fjällmaraträningen. Ja, jag är född i tvillingarnas tecken och vi brukar fixa rätt bra att göra två saker samtidigt. Jag har bestämt mig för att lita på min magkänsla istället för alla som säger att saker och ting inte går. Jag tycker 39 tjejer just i helgen bevisat att det mesta är möjligt. Så. Bra. Nu kör vi.

Träning denna vecka

Måndag: Styrka på gymet bland alla hårdingar på Fitness Club. Instruerar spin. Brukar spåra ur och jag tar ut mig totalt.

Tisdag: Beroende på om lillgos är sjuk och hennes pappa måste jobba så blir det fartlek till eller från jobbet.

Onsdag: Beroende på samma som ovan. Tänker progressiv distans. Om jag kan springa i nästan 4 fart på grusväg så borde det kunna gå rätt fort på asfalt någonstans. Måste nog bara komma på något att jaga som är lika viktigt som tjejer på klippor. Sikta på 15 km ca.

Torsdag: Roddar ett litet kalas för Ebbas dagiskompisar. Ungefär som ett intervallpass tror jag.

Fredag: Tusingar i Värmland. Försöka sikta på 10 stycken med 1-2 minuters gåvila emellan. Totalt 15 km.

Lördag: Feta backintervaller i skidbacken. Köra tills jag  är slut.

Söndag: Styrka på morgonen

Ni kikar väl in under filken Fina grejer till Salu? Dit kan ni även räkna en Garmin 110 som bara ska repareras. Kommer med pulsband och laddare. 500 kr.

Nu tänker jag bjussa på några fina bilder som Coynthas man Göran tog. De som jag satt och bölade framför imorse. Se och njut. Kämparglädje, envishet, teamwork och endorfiner!

Fina Coyntha med alla som sponsrat henne skrivna på kjolen!

Johana och Madde vid målet. Eller två frysta teletubbies?

Hela vägen från Arvidsjaur- Helena, Marléne och Lisa

God mat på alla stationer

Starten

och den bästa bilden av alla. Där Jättelångt betar av detta efter ca 10 km, gör Tjejmaraton det med ca 4 mil i benen. Alla tog sig över detta. Med onda knän och stukade fötter. Respekt!!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

