Sommarträning

Jag drömmer om att träna som jag vill. Drömmer om den här tiden när träningen kan komma på andra plats, bara sekundär till Gofisen.

Under sommaren är det för mig ypperligt att träna riktigt hårt. Oftast är jag någonstans där jag spontant kan få barnvakt någon timme eller två.

När jag tittar på förra sommaren så ser jag att jag faktiskt var i fantastiskt bra form. Jag lyckades formtoppa till Stockholm Triathlon där jag debuterade på 2:48vilket jag är sjukt stolt över. Frisk. Stark. Smidig. Uthållig.

20120614-080513.jpg

Japp inte riktigt där nu jag vet. Just nu är jag ett kaos av sömnbrist och kortisolpåslag. Inte stress som så men jag ligger liksom ett halvår efter mig själv känns det som. Skallen är i januari. Det här året har varit det bästa och värsta i mitt liv. Om någon kunde ha berättat vad som skulle hända hade jag … Ja nä jag hade bara tagit ett djupt andetag och gått igenom det. Precis som jag gjort. Men inget mer nu. Snälla. På ett år iallafall. Mitt hjärta pallar inte så mycket mer.

Men vips så är sista deklarationen inlämnad. Det är midsommarvecka och den tidspress och logistikutmaning som är nu kommer vara ett glädjerus jag kan leva på hur länge som helst.

Självklart är det apmycket jobb kvar, allt jag inte gör nu när jag minusflexar för att jobba med Tjejmaran ska göras. Men det är sånt jag styr mer över själv.

Så jag drömmer mig bort lite. Till sommaren. Löpning på mjuka skogsstigar. Tuffa tusingar på vägen till Karlskoga. Branta fjäll och svinkalla bad i Ottsjön. Till och med de där jäkla slakmotorna till Loka på cykeln drömmer jag om. Och jordgubbar
!

20120614-081635.jpg

20120614-081723.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Sommarträning

  1. Nina L skriver:

    Kännigen-faktor! Är oftast som bäst i form efter sommaren, då uteluncherna byts till egenkomponerat fruktogrönt, grillat och slow food, jogg medan barna badar, etc. Och SÖMN! Nu får vi bara köra ända in i kaklet, helt enkelt. Och det jävliga får finnas med som en liten påminnelse: denna dag ett liv. Som farbror Melker (den gamle filosofen) sa.

Kommentera

