Till dig som behöver ro i själen

Skall hilse fra fjället, jeg kommer med bud….

Jag hörde den dikten första gången när jag var och red islandshäst i norska Tröndelag 1995. Mitt första egna äventyr!

Det är totalt kaos den här veckan. Jag kladdar och kladdar på min ”to-do” list och får lite panik och med deklarationer är det så att det är två steg fram, fem tillbaks hela tiden. Men jag vet. Jag håller fast vid. Att det här är inget att stressa över. Deklaration är siffror. Förvisso viktiga. Men siffror ändå. Att anordna Tjejmarathon är, allt ifrån räknandet på sportdryck till mätande på kartor en stor stor lycka. En del av något stort. Nina på Fitness Mag ringde mig nyss och emedan jag berättade om projektet och vad det mynnat ut i så bara kände jag att HALLÅ vi gör ju historia här, jag och Maddebus och alla ni som är med. Med och stöttar. Springer. Är funktionärer, sistelöpare, bollplank. Det här är något helt helt unikt.

Så jag tar ett break och försvinner iväg mentalt till där jag får ro, där jag känner mig hemma. Dit jag längtar.

Tadig 4 minuter, lyssna titta och njut. Varsågod!

Kun där får jeg fred og blir rolig……

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Till dig som behöver ro i själen

  1. Malin skriver:

    Shit, fällde faktiskt en tår av vemod och nostalgi när jag såg filmen. Precis vad jag behövde just nu.

  2. Ingmarie skriver:

    Obeskrivbart vackert….

Kommentera

