Body and mind, trail and dirt

20120606-142145.jpg

När jag vaknade imorse var det inte med ett fysiskt jippi som det brukar vara. Det var ett ” du behöver sova. Det här var din enda sovmorgon på tre veckor. Pucko!”

Men jag ville så gärna göra detta! Jag har tänkt så länge att Ursvik Extremen med alla backar två gånger är toppenträning för Axa Fjällmaran.
Men kroppen är sliten. Jag är lite ur synk som jag skrivit innan. Det har blivit galen ökning av höjdmetrar och terräng på sistone och så lite räsersykkel på det. Maj gaad igår på vägen hem, tomma gator…. Det gick fort!
Låren surar! Dessutom började jag hosta imorse. Inget halsont. Bara att köra. Laddade med scones och inom kategorin ” jag testar puckade saker så slipper ni” så kan ni räkna in just det. Magen är i uppror!

Väl i Ursvik blev det dock klart att detta verkligen var en fantastiskt ide! Supertrevliga Hans var där, MaraMackan, MaskinMiranda, snabba Linda och så Eric som jag lovat att jag ska prova NMT i juni.
Vi satte iväg i lugn fart och jag passade på att skippa första dubbelbacken. Redan nu kände jag av mina lår. Andningen helt ok.
Alla andra var grymt starka- Linda fick en jättefin placering på Fjällmaran förra året och de andra vet jag ju är snabba rackare!
Jag mesade på och tog halva backar till baka här och var. Skönt att ändå känna att Extremen i sig i hyfsad fart inte är jobbig!
Tillbaka vid mål konstaterade vi att det blir en halvmara och ca 600-700 höjdmeter. Alla gjorde en grym insats!

20120606-142152.jpg

20120606-142202.jpg

20120606-142207.jpg

Hela vägen hade vi följe med en kille som sprang baklänges och i sidled. Visade sig han tränade för Ö till Ö och var intresserad av träningssällskap. Och det ska ni veta- när vi gör sånt här är alla välkomna!

20120606-142503.jpg
Vita, bruna -alla leriga !
Väl hemma så mådde jag riktigt bra efter lite riktig mat. Men mina lår pratar inte med mig. Vi har enats om att de ställer upp 3 km på Nike Run ikväll och så tänker jag inte på de 5 mil MTB i terräng vi ska göra på fredag.

Nu till jobbet- såna här dagar utan Ebba jobbar jag hellre och kan gå tidigare imorgon för att få mer tid för henne.

Ha en fin dag!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Body and mind, trail and dirt

  1. maramackan skriver:

    Tack för ett bra initiativ! Jag blev så full av energi att jag fixade hela trädgården innan jag hoppade in i duschen!

  2. Peter N skriver:

    Och tänka sej att jag missade det här, vek ner mej för att jag är lite täppt i däsan och raspig i halsen. Jag är en ynkrygg och Soffan är värsta krigaren! ”Hoppas” jag bara är allergisk mot nåt.

  3. Uppochhoppa skriver:

    Min hjärna är fast i mountainbike – så jag säger att jag nog måste cykla där bland rötterna. Och öva på att inte välta. Bra jobbat!

    • Annie skriver:

      Ja!!!! Kan du inte komma o dirta här i Ursvik!!! Mr N kan visa dig riktigt med rötter så kan jag springa samtidigt🙂

Kommentera

