Årets kortaste lopp- Jubileumsmaran

20120606-082346.jpg

Kaxigt? Kanske. Allt är möjligt. Min lilla gofis är snart 3 år. Innan dess tog jag mig igenom (fick gå ca 15 km pga värmeslag- jag hade älskat att springa i lördags!) av Stockholm Marathon 2007 och efter det blev det inte så mycket långt springande men det blev en bebis och problem med symfysen och sen började jag träna lite så smått mot längre distanser men det har inte varit så lätt eftersom jag först var kockänka i 1,5 år och sen separerade. Svårt att få till långpass. Men if there’s a will there’s a way.

Nu 2012 så blir det kanske året då mitt kortaste lopp är ett marathon. Jubileumsmaran! Mest för att det bara går en gång under min livstid och blir ett bra hårt långpass inför Axa Fjällmarathon. Och för att det är hälften så många att trängas med som på Stockholm Marathon.

Men nu laddar jag för Extremen i Ursvik med backarna två gånger. Ren vilja för kroppen är trött. Den här snabbfotade mannen ska tydligen med och jag tänkte att han kan få prata maratonträning medan jag hmm’ar och flåsar och så har vi Hans med som var med på toppturen i Åre som är en solstråle och kan vara på gott humör.

Kolla mina nyttiga scones med flingsalt jag gjorde. Jag bakar aldrig efter recept utan som jag tror det blir gott men jag ska försöka återge hur jag gjorde för det var en snabbfixad morgontreat!

Ha en fin dag!

20120606-082402.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

