Workallday- en Ansofistikerad tisdag

20120605-205845.jpg

Idag kändes vägbanorna någorlunda torra och Merry ville ut! Så hon fick följa med till jobbet. Längs vägen irriterade jag mig redigt på Chiquitas reklam. Som säger att bara en av 8 bananer får bli en chiquita. Jag har mailat dem och frågat om de kastar de andra sju? Det är ungefär lika galet som att man kastar böjda gurkor. Inte fått svar. Men jag återkommer.

Nåväl. In i deklarationsdimman, som jag kommer ur innan lunch lite snabbt för att rodda med Stefan på Enervit som sponsrar Tjejmarathon- wouldn’t have it any other way! Bokföra lite. Ta emot fina skyltar- ni får bara se en för några är överraskningar för tjejorna. Knattra vidare. God lunch. Stor sallad, som ni ser på bild. Men precis som alla andra bloggare så är vad jag äter och vad jag fotar inte alls samma sak men hann inte fota förpackningen till min ”Grandiosa extra allt”pizza som jag var tvungen att äta också eftersom magen bara duuuh tror du att jag ska jobba hela dagen utan break på färsk vitkål och ägg din dumma fan ge mig transfetter NU.

Tar emot paket igen. Denna gång våra nya coachtröjor. Från Trimtex förstås. Se bild nedan.

Konstaterar roat att det blir fler som tar sig an Ursvik imorgon och att jag kommer bli väldigt trött eftersom mina ben är rätt less och i nästa andetag så säger jag till Jessica att jag kan hjälpa till som extralöpare på Nike Run Club + imorgon kväll innan jag ska plocka upp Ebba. Vill ni testa 3, 5 eller 10 km i olika farter- kom till Drottninggatan utanför (nationaldagsstängda InterSport) vid 17.30 så får ni fin t-shirt, se ut som en löparmob mitt i stan och sen god smoothie efteråt! Kom kom!

Bästa Micke var här idag då de behandlar hos oss var och varannan tisdag och jag fick lite massage och en jävelusiskt hård armbåge i piriformis så änglarna sjöng. Vi pratade om en kurs han gått på Mindset som verkade väldigt intressant. Jag är bokstaven ”i” och färgen gul. Det låter bra.

Jag räknar ned dagarna till Tjejmarathon, kommer på något, skriver ett mail. Skriver en post-it. Tankarna skuttar fram och tillbaks men andningen är i magen och fötterna i backen. Det är alldeles för få timmar och dagar tills Skatteverkets byråanstånd går ut och helt ok lagom få tills Tjejmarathon för nu längtar jag! Det kommer bli bra väder och en fantastiskt dag och jag kommer ha gåshud hela dagen. Det är lite lustigt men precis som det ska vara att den idé jag kläckte i höstas nu snart är sanning. Det är precis så det blir och ett bevis på att med rätt människor och rätt fokus så kan man genomföra sina drömmar. Jag tittar inte i backen utan i horisonten och där finns en massa saker som jag kastar ut krokar efter nu och håvar in under semestern.

Ansöker till en utbildning att bli första-hjälpen sjukvårdare för Röda Korset i höst. Jo för jag vill. För jag har mina mål. Och en vild fantasi och nu är klockan snart nio. Himlen är hög, luften ren efter regnet. Min cykel rullar fort och vägen hem är en torktumlare där all stress och fyrkantighet och regler rinner av och jag kommer sova gott och vakna in i en ny fantastisk fullspäckad dag. Sov gott.

20120605-205206.jpg

20120605-205212.jpg

20120605-205217.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

