Att känna sig stark

20120604-172515.jpg

20120604-172510.jpg

Oftast handlar träningen om att pusha gränsen. Utmana sig. Köra tills man inte orkar. Sikta högre än man klarar av. Det krävs en helikoptervy för att se att man inte falerade. Utan att man vann. Man slutar ju ofta med att känna sig som en urvriden trasa. Med fail. Tills man stupar.

När jag tränar med Magnus (det var ett tag sen nu men vi är på banan!) så är det ofta övningar involverade som jag inte gör i vanliga fall. Där jag känner mig svag. Marklyft osv. Ofta gör vi dem Crossfitstyle med sk ”WOD”‘s.Workout of the Day.

Jag brukar ligga just som en urvriden trasa på golvet efteråt. Men inte idag.Idag var jag stark.

När jag kom till UCSP höll Magnus på med sitt senaste upprop Let’s burpee to midsummer.Så bra,tänkte jagdå ska inte vi göra burpees sen.Jag hatar burpees.

Nej vi skulle göra annat.

4 toes to bar (hängande fällkniv)

6 chins ( ja jag fuskade med ett gummiband om foten)

8 marklyft (jag fegade med 40 kilo- är rutten på marklyft)

10 renegade rows ( stå i armhävningsposition på två hantlar och ”ro”

4 varv. Nuff said.

Men jag var stark! Satan i gatan- jag fick knappt upp benen förut och fick jag väl det så rasade de ned sen men nu höll jag emoooooot. Stark i rodden, rutten på marklyft som vanligt.

Sen stod vi i planka på sån där vickande bräda från Casall och hade tårna på en liten boll. Grym utmaning för balansen. Den andra gjorde emedan 30 twists med en stor halvtung boll.

Sist- jägarvila på den där balansbrädan medan den andra gjorde slamdunks med en tung boll.

Ja jag var trött sen. Men jag är stark. Starkare än förut. Så mina egna lyft o dra och hopp o skuttövningar hemma måste ge resultat.

På jobbet har vi flyttat platser. Jag sitter och ser ut över gatan istället och lummiga träd. Har överdjävulskt mycket att göra men nu ska jag cykla hem och imorgon ska jag springa in.

På onsdag får du gärna komma på det här: Nationaldagsbackarna. Kan bli riktigt roligt!

Får väl visa hur det kan se ut när jag är på jobbet. Hade i flyttandet packat bort mina klackskor så jag smurfade runt i gummistövlar idag. Inga kundbesök som tur var. Nästan rätt. Aldrig helt fel. Som vanligt.

20120604-172524.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

One Response to Att känna sig stark

  1. Ingmarie skriver:

    Jag kör uteyoga och sen Hammarbybacken.🙂

Kommentera

