I’m healed

Jag har varit med om ett trauma som jag inte skrivit rakt ut vad det handlar om. Men så mycket kan jag berätta att det är bland det värsta jag varit med om och en vän har lämnat livet alldeles alldeles för tidigt.
Jag blev både fruktansvärt chockad och rädd vid händelsen men just då gick jag på autopilot. Gjorde det jag lärt mig. Gjorde det man ska.
Det satte sig i kroppen. Jag har fattat det men ändå inte. Nerven i benet- den började strula strax efteråt. Det har jag inte kopplat ihop. Min bröstrygg- samma sak. Det kändes som att kroppen drog ihop sig, spände sig, låste sig och där har den varit.
I helgen insåg jag kopplingen med nerven och den är bättre även om det är lång väg kvar.
Bröstryggen har jag nog förstått men ingen har kunnat lossa den ordentligt. Det har varit frustrerande och jobbigt.
Både naprapater, massörer och kiropraktorer har tryckt, vridit och dragit och det har mest gjort ont.
Idag var jag hos Fredrik på Kiropraktorkompaniet. Han tittade en massa på hur jag rör mig och justerade som första terapeut min gamla stukskada i högerfoten.
Men det var det han gjorde sist som var det häftiga. Att han inte försökte knäcka min bröstrygg när det inte gav sig utan rullade ihop en handduk och lade under min rygg under de segment som känns stela. Så skulle jag ligga där.
Och då hände det. Plupp plupp. sa det i ryggen. Jag låg och bukandades och det blev helt varmt och mjukt där det varit stelt. Och så kände jag hur tårarna helt okontrollerbart steg i ögonen. Det var något som både brast och läkte samtidigt. Lång lång väg kvar eftersom det är ett ligament. Men herregud.
Jag går runt och bölar fortfarande. Tänk er Lille Skutt korsad med Helena Bergström. Bökigt att cykla hem.

Helt fantastiskt. Nu blir det handduk varje kväll.

Healing. Läker. Tack Fredrik!

20120531-182605.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to I’m healed

  1. Ingmarie skriver:

    Det där är så coolt! har hänt mig både hos Danne, på yogan och hos naprapat. Lovely!

Kommentera

