Bokslut på ett år till

Efter en mysig lugn effektiv jobbdag där jag klarade att få in ett inlägg till Lidingöloppets nyhetsbrev i elfte timmen är jag på väg till Åre nu.

Östersund är min favoritstad alla kategorier. När jag var 21 år bestämde jag att jag skulle flytta dit. Det tog 6 år, några år till i England, 1,5 i Australien, två i Ottsjö/Åre. 2007 fick jag jobb på PwC i Östersund, sa upp mig från mitt jobb i Åre, köpte min lilla fina etta och flyttade dit. Jag handlade grönsaker på gården i Ås. Sprang runt ”berget” på Frösön, åkte skidor på sjön. Hade morgonspinning på ”Jocks” nu ”Gold’s”. Hemma. Var hemma.
Sen hände massa andra saker och den bästa lösningen var en flytt till Stockholm. Dit jag aldrig mer skulle.

Mot Åre alltså. Tåget kokar. Har jag packat shortsen? Jag lyssnar på S:t Etienne och Morcheeba. Inte hört? Lyssna!
Tittar ut över mina fjäll. Gör bokslut på ett år till. Jag älskar att fylla år. Inte fira. Sammanfatta. För varje år blir jag lite bättre, lite starkare, lite klokare, lite modigare och lite stolligare. Till nästa år ska jag både bli uthålligare och snabbare också.
De senaste tre åren har jag hunnit med att uppleva livets extremer, allt från liv till död. Just nu har allt detta stärkt mig. Samtidigt är jag så bräcklig.
Jag är mer målmedveten än någonsin, vet mer än någonsin vart jag ska innan nästa födelsedag. Samtidigt blåser jag väldigt lätt av banan och tvekar mycket. Åka som instruktör till WorkoutÅre med alla stjärnor, jag känner mig liten. Alla andra är sponsrade proffs. Samtidigt är jag väldigt trygg. Fjäll är hemma!

Jag ser fram emot en kväll hemma hos Martina och hennes tjejer. Fina Martina som tävlat alpint för Sverige en gång i tiden! Jag har sagt flera gånger att jag ska se till att hon ser över min katastrofala utförsteknik.
Just nu är livet riktigt gott. Det är riktigt mycket av det jag gillar: fjäll, löpning, goa vänner, mat, ledighet tids nog. En person saknas. Hon som illustrerar känslan just nu bäst av alla:

20120523-165043.jpg

Ha en fin kväll!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Bokslut på ett år till

  1. lanttolife skriver:

    Hurra, hurra, hurra för dig!
    Jag har alltid trott att jag till slut kommer landa i Östersund. Är inte där än. Men plötsligt händer det. Eller inte. Vi får se. I vilket fall så ses vi på fredag. Jag längtar!

  2. Maria skriver:

    åh, morcheeba – allt för länge sen.
    Vilken nostalgitripp du försatte mig i nu… Östersund var min barndoms närmaste stad – dit man åkte ett par gånger per år för att fylla på klädförråden. I tonåren hängde jag på Tingshuset och myste med stadens punkare. Sen passerade en och annan kärlek revy där. Migaad. Så länge sedan. Så många år man fyllt med roliga saker.
    Njut av din stund där uppe. Lycka.

Kommentera

