Brooks Pure och sega intervaller

20120522-212531.jpg

Jag var på väg till Runners Store idag för att köpa Garmin 310 hos Martin. Jag fyller faktiskt 50 år minus 17 och det måste man fira genom att investera i sin långlivade hälsa. För de nästa friska 66 åren! Hurra! (Jag fyller på torsdag, men fyller man 33 måste man fira i dagarna 3 också!).

Martin hittade jag bland alla kartonger nere på lagret. Prydligt uppradade, nyss anlända hittade jag även Brooks PureCadence. (För övrigt får jag tipsa om att de fått in adidas Adios också nu igen- de säljer ju som smör!). Stod där på rad och bara skrek- prova mig!!!

Mina älskade adizero Boston har ju pajat efter alla mil så det var ju dags för nya skor. De här Brooks såg inte alls ut som de skor jag tänkt springa i. Men jag prövade dem och..ja like running on clouds. Självklart följde de med mig hem och jag får nog sälja av lite mer av garderoben…

310an hade jag redan bestämt mig för. Den har 20 timmars batteritid = super för ultra. Den klarar 50 m djup i vatten = bra för simning. Den mäter höjd= Bra får träningen för Axa Fjällmarathon. Bra för min intervallträning! Man kan nog sätta den på cykeln också. Kommer passa bra bredvid ringklockan som ser ut som en nyckelpiga!

Väl hemma i den 30 gradiga värmen på baksidan var det dags för ett snabbpass. Det var ju ett tag sen och nu måste jag skärpa mig! Det går så segt och jag är så långsam. Ingen skillnad idag tyvärr.

Eftersom jag cyklat till och från jobbet (och det är en hel story i sig!) så var jag uppvärmd. Nästan som ett brickpass! Trampade ner till sjöarna och tänkte köra 1 x 2000 m, 2 x 1 km och 2 x 500 meter. Det blir lite av varje fart. 2 tusingen i början gör att 1orna tar mer. Sen är det bara att ösa på . Skulle gjort 4 x 500 meter egentligen så det blev totalt 3 x 2 km intervallset men jag orkade bara inte. Benen är helt urkrämade efter backintervaller och benpasset i söndags. Måste köra mer ben. Mycket måste nu.

Iallafall. Så gick det fruktansvärt segt. Skorna var fantastiska. Jag var usel:

2000m i snitt 4.49

2 x 1000 m snitt: 4:42

2 x 500 m snitt 4:29.

Sen är problemet att jag börjar piggna tilldå.När jag är klar. Då är benen slut men det känns som resten av kroppen börjar fatta att det är träningsdags. Ultrasjukan?

Cykla hem från jobbet ja! Herregud. Det är Tour de Försten hem. Inte uttalat. Men jag med min tantcykel är chanslös och måste cyklas om tycker herrarna på räcer. Men jag försöker. Vi pressar fram och så- rödljus! Står där och ska se oberörda ut. Pulsen pumpar. Benen darrar. Gult..grönt! GO! Alla kastar sig iväg! När jag får min räcer då kommer jag vara vassare i starten. Nu har jag en säkert 20 kilos hoj med sju växlar. Chanslös!!

Jag packar för allt från spabad till potentiell lera och smågrader ute på fjället.Längtar så ”hem” till Jämtland. Ryggan är full. Flyget går tidigt. Ni missar väl inte Madde på P4 imorgon? Jag kanske missar så om det går att spela in- please do so!

Sov gott så hörs vi imorgon!

20120522-212636.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to Brooks Pure och sega intervaller

  1. Nina L skriver:

    Jag vet att det finns flera som har skrivit om skor, och jag har läst M-Mias olika skokapitel med förtjusning om dock med stigande förvirring. Kanske vi kan ta lite tips och teknik i sommar ngn gång (barnen kanske vill leka på järvafältet under tiden – min starke man är finfin på att vakta vildingar) för att kunna välja nya skor snart? Springer ”bara” i Nika Pegasus, och provar nu även ett par Lunarfly för att se om det blev så mycket ”lättare och snabbare” (men fick istället ont i benhinnan…)! Ska även ta mig till RS för lite råd o rön…

    • Annie skriver:

      Vet du va! Gå t RS och spring på bandet och testa skor! Jag varslar att du kommer!🙂 så tar vi löpteknikövning i sommar också🙂

      • Nina L skriver:

        OK jag ska. På fredag. Datumet ska ju stämma också (typ ligga på eller dagen efter den 25). Och så går jag EFTER lunchruset (ett jobbigt lopp, just lunchruset, tycker jag.Trångt, svettigt och ingen glädje alls). Hälsa fjället nu!

Kommentera

