Kettlebells not below ze azz

Idag prioriterade jag bort ett stressigt långt backpass till förmån för utflykt med Ebba och lite Tjejmarapyssel.

Istället passade jag på att köra lite styrka, vilket går att göra med treåring. Lite Canneloni Macaroni och Hoffmeistro så kan en dansa och en brottas med alla de där coremusklerna som vi löpare alltid beskylls för att inte ha. Nu har jag några mackor och kartonger cocostoppar i vägen men därunder är det hårt som ett grillgaller ska ni veta!
1 km uppvärmning sen:
Armhävningar växlat med enarmsrodd där man står med händerna på kettlebellsen och lyfter den ena. Känns mest i bålen.
Sen stående rodd i dropset med först 16 kg x 6 följt av 8 kg x 7.
Växlat med sidoplanka. Rak o lyft ben. Hur gör man det jobbigare?
Sen twists med 8 kg kettlebell i famnen växlat med planka där jag rör mig fram o tillbaka och sida till sida för att få lite rörelse och inte bara isometri.
Avslutade med axelpressar och dans samtidigt. ”oompz oompz” sa Ebba.
The girl has got rhytm.
Inga ben. Behöver all kraft jag kan tills imorgon. blir det backe.

Dagens modefelaktiga träningsoutfit:

20120518-160636.jpg
Skor: adidas xt
Strumpor: GoCoco
Shorts: Nike
Linne: Trimtex
Underställströja: HellyHansen

20120518-164458.jpg
Råkade få med granne V’s kettlebell också. Oklart vad flamingon har med fotot att göra men skulle med .

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

10 Responses to Kettlebells not below ze azz

  1. Fitnesscoachen skriver:

    STOD du på en kb och rodde med den andra? Typ som på cirkus?😀

    Nä, jag fattar, jag har ju lärt dig övningen.😉

    kram

  2. Nina L skriver:

    Ja jag tycker själv att det där med att stå på kettlebellsen är lite knepigt. Brukar hänvisa högt och ljudligt till MADELEINE JOHANSSON; NI VET HON I GÖTEBORG när jag övar på fin-SATS.

  3. Wanja skriver:

    Klart flamingon måste med!

  4. Peter N skriver:

    Aw hell, lika bra att länka till den här

    AC/DC på den tiden dom hade hår och riktig sångare, en (förutsätter jag) salongsberusad Bon Scott

  5. Lina Lokander skriver:

    Hejsan! Jag ska springa tjejmarathon och är helt övertaggad. Nu har jag problem med knät, haft det i två veckor och vart till kiropraktor som sa att jag hade inflammation i koronar(?)ligamentet och lite löparknä men att jag borde bli bra på bara några dagar med stretch antiinflammatoriskt och massage, det var en vecka sen. Idag hade jag vart smärtfri i två dagar och provade springa, smack sa det så hade jag lika ont som i början igen! Nu har jag panik! Vad tror du, borde jag vänta ut det och hoppas på att kondisen sen tidigare sitter kvar, eller borde jag bara köra och bita ihop? Det gör inte fruktansvärt ont men tillräckligt för att det ska vara störande.

    • Annie skriver:

      Hej!!! Usch o tvi! Koronarligamenten fäster minisken i vadbenet. Jag är ingen expert men om det verkar som du också hade lite löparknä så trorjag du får kasta dig över styrkeövningar! Kolla över löpteknik och ägna tid åt att just stärka upp! Om det inte smärtar så träna alternativ kondition men försök komma till kiro’ el naprapat igen och tänk att det är bättre att träna alternativt utan smärta än att förvärra! Vi vill ju att du ska vara med! Ska försöka maila dig ett program med styrkeövningar! Kram Annie

Kommentera

