Spinning med pyramider

Hej på er!

Idag tänker jag extra på de 60 000 som ska springa Göteborgsvarvet! Jag grattar min mamma som fyller 65 men ser ut som 40 och jag laddar för att leda spinning klockan 10 på Fitness Club i Sundbyberg. Min dag är redan gjord- efter det här inlägget!

Det brukar vara en rätt spretig klass men det betyder inte att man inte kan köra intervallupplägg- snarare tvärtom. Alla kan jobba utifrån sin nivå och sin RPE- Rate of percieved exertion som man får använda här i avsaknad av pulssystem. Idag blir det pyramidintervaller. Varje sekvens i pyramiden är 1 minut

Upplägget ser ut såhär:

7 min uppvärmning (Get over here/Axwell)

3,5 min ökad intensitet där vi jobbar med teknik i position 2 och 3 (The thief/Infinite Mass)

Sen börjar pyramiderna- 5 stycken där den första är 70-80-85-80-70 (Aviici Levels instrumental version)

2a: 70-80-85/90-80-75 (Beautiful people /Chris Brown)

3e: 70-80-90-80-75 (We control the sunlight /Aly-Armin van Buren)

Sen trampar vi ur benen i 3 minuter till( Sexy and I know it LMFAO)

4e: 70-80-90-80-70 (Use Somebody/ Laura Jensen)

5e: 75-80-90-80-75 (When love takes over/ D Guetta)

Sen kommer en 3 minuters raksträcka där det är fritt att trampa ur, eller för de som vill ösa på så kör vi 3 korta toppar.

Nedvarvning och stretch 10 minuter totalt.

Äntligen börjar jag komma ut ur dimman. Behöver inte ens jobba i helgen. Allergin och den förkylning jag måste haft parallellt har släppt och jag längtar efter att träna igen. Igår pratade jag WorkoutÅre med fina Magnus och det ska bli så kul att få leda pass med honom. Mina fötter skriker efter fjällterräng.

Nähä nu ska jag ta min rostiga transporthoj och ta mig till gymet och träna lite styrka innan passet börjar.

Ha en fin lördag!

20120512-090444.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

