Spring för livet på Djurgården idag

Jag är så glad att fler och fler välgörenhetslopp poppar upp i Sverige! USA och Storbritannien är miles ahead där var och vartannat lopp genererar massor av pengar genom deltagarnas insamlingar.

Precis så funkar Tjejmarathon.

Idag går loppet Spring för livet av stapeln på Djurgården under ett initiativ av Svea Fastigheter och Unicef.
Hittills är 346 personer anmälda och 246 000 insamlat. Det framgår inte hur pengarna samlats in men gissningsvis är det anmälningsavgift och andra företag som donerat? Det motsvarar iallafall ca 700 kronor per löpare.

Om du är sugen på att springa kan du efteranmäla dig! Vädret verkar bli perfekt för det är det alltid i maj- regn som sol!🙂.

Jag konstaterar nöjt att lilla nya Tjejmarathon siktar stenhårt på att samla in minst 100 000 detta första år. I veckan går papper in till Skatteverket för att lägga grunden till en plattform, en ideell organisation som varje år kommer att genomföra aktiviteter som genererar medel till de som bättre behöver dem och som samtidigt sporrar de som vill utmana sig själva på samma gång- precis som Tjejmarathon.

Jag fortsätter i mitt sömniga töcken och tycker det har sin plats med lågvarv, rehab, vila och en massa adminjobb just nu för om två veckor är jag i Åre och öser!🙂 Ha en fin torsdag!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to Spring för livet på Djurgården idag

  1. Fröken Fräken skriver:

    Du är en sådan grym förebild; som löpare, mamma och människa – jag hoppas att du vet om hur mycket du inspirerar! (och med det sagt vill jag också säga att jag har lagt till din blogg i min träningsblogglista på min blogg, hoppas det är i sin ordning.)

    • Fröken Fräken skriver:

      Fast nu förväxlar du nog mig med någon annan för jag har tyvärr inte kommit så långt som till maror och TEC. Fast lite gullig är jag allt😉

      • Annie skriver:

        Hahaaaa! Ja läste fröken strävan i farten på telefonen hihi vad roligt🙂 men det är ett tecken …… Nu ska du tydligen springa ultralopp? Hihi
        Tack igen då för din fina kommentar! Nu ska jag kika in rätt blogg🙂

Kommentera

