Sommarknark

Jag dricker inte ros’e och knappt någon alkohol alls. Ni kommer inte se mig på någon uteservering och jag sitter i solen o äter glass väldigt sällan.

Men jag fullkomligt vräker i mig jordgubbar under sommaren och de säljs på väg till tuben hem.
Hit går mina njutningspengar och speciellt idag när det är sådär synd om mig som bara kommer upp på tvåans växel.

20120510-184140.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

7 Responses to Sommarknark

  1. Nina skriver:

    Bra val tycker jag. Själv har jag de senaste åren ordnat jordgubbar och vaniljglass till mina bonusar + eventuella vänner på skolavslutningen. Jag har i smyg önskat spara första jordgubbarna till denna dag så att det blir lite speciellt
    Tyvärr så har de redan blivit bjudna på jordgubbar och glass i år vilket förtar litegrann känslan av ”de första” på lovets första dag. Jaja de kommer att få vräka i sig gubbar i massor denna dag.

    Jag försöker i övrigt ge små saker att glädjas åt i samband med skolan. T.ex när de började ettan så köpte jag ett ”skolstartskitt” till dom där de fick välja ut lite block, pennor, mappar, gympapåse m.m. för att göra skolstarten till något extra att glädja sig åt m.m.

  2. Katarina skriver:

    Samma här! Rosé kan jag vara utan, och det blir inte mycket annan alkohol heller, men jordgubbar!! Köpte också idag så jag och barnen kunde äta – det var så gott!
    Däremot så äter jag gärna vaniljglass (ibland i kombination med gubbarna…) 😉

    Allt gott!

  3. Nina L skriver:

    Jag är med!
    Vi är ju bortskämda med jordgubbar sedan vi bodde utomlands, Under Nomis två första år på dagis hade hon alltid skurna bitar med mango och jordgubbar med sig till fruktstunden. Det var svårt att vänja sig av med det! Håller med Nina om att man inte längre får känna det där magiska med årets första – men jag köper läget, för nöjet att få gubbfross-säsongen att räcka längre!

  4. Carina skriver:

    Jag kan bara hålla med!! Jordgubbar är helt fantastiskt!! Jag fyller år mitt då jordgubbssäsonen startar så jag förknippar det med jordgubbstårta. Fast bara jordgubbar är bättre!!

    Fast att sitta på balkongen en ljum augustikväll med ett glas Rosé, jo, det kan jag allt också tänka mig🙂

  5. Marcus skriver:

    Jordgubbar är vansinnigt gott. Jag är även svag för körsbär, blåbär och hallon så det kan lätt försvinna ett par hundralappar när man råkar gå förbi bärförsäljare innan man ska hem.
    Färska bär är riktigt ultrabränsle!

Kommentera

