Återhämtning över- hårt arbete väntar

20120429-110100.jpg

Nu har det gått två veckor sen TEC. Jag har sprungit en sisådär 23 kilometer totalt på de här 13 dagarna fram tills igår. Har känt mig pigg i kroppen men i övrigt har det varit för mycket av allt så det har varit bra att ta det lugnt med träningen.

Med PwC Fun and Charity Run avverkat blir det lite lugnare på jobbet och jag har ingen avsikt att fylla på de luckorna. Hellre jobba mindre och ha mer tid för Tjejmarathon och min egen träning.

Det är 11 veckor till Jubileumsmaran och 4 veckor till WorkoutÅre. Till WorkoutÅre måste jag ha ben som klarar skutan två gånger på 4 dagar och gärna att orka vara med på flera av alla de inspirerande pass som hålls. Uthållighet är inte mitt problem så mitt träningsfokus är på fart och backuthållighet just nu. Samtidigt fokus på att ha stabilitet och styrka för att bibehålla en bra löpteknik och smidighet och rörlighet som ju inte är mitt problem direkt. Skademässigt är det min nerv som trasslar men nu vet jag om den och behöver inte bli överraskad som jag blev efter 3 mil på TEC. Hur jag ska få bukt med den vet jag inte än och har inte fått några raka svar men hoppas få en tid hos Kiropraktorkompaniet i veckan. Jag har inte lyckats ta mig tiden efter TEC med allt annat att ta mig dit men sätter stort hopp till att Micke ska kunna komma med ny input till vad det är jag ska göra för att få bukt med den!

Så med det sagt så var det dags för backträning igår. Sicken tur då att jag var på Lidingö! Medan tjejerna tuggade på i spåret så passade jag på att se vad den här beryktade Abborrbacken hade att erbjuda. Jag räknade ut att jag inte skulle hinna med 10 vändor och hinna tillbaks tills vinnarna skulle gå i mål men med 4 km jogg dit, 6 vändor upp och ned och jogg tillbaks skulle jag ha tid att slappa i solen och se både dam och herrvinnarna gå i mål på 26 och 50 kilometer.

Backen är 550 meter lång och toppen mäter 48 meter över havet. Gott så. Kom dit via andra sidan och mötte massa löpare på väg ned efter bataljen uppför. Mötte tjejerna när jag var uppe på toppen och hann heja på dem! De såg fräscha och pigga ut.

Jag fortsatte ned och fick nog kommentaren ” du springer åt fel håll” sisådär en 3 gånger🙂. Sen började jobbet uppför. Jag hade bara 5 kilometer i benen och jag vaknar liksom inte till förrän efter en mil så klart det var segt. Upp och vände ned. Ja det finns inte så mycket mer att säga än att jag tog mina 6 vändor och den sista var tung såklart men..helt ok!

Lycka är att le genom tårar när du gråter men likaså att orka pinna på efter att ha trampat 2,5 kilometer backe. Jag joggade tillbaka över Lidingö Golfbana sneddade nedanför Karins Backe och hann se alla fyra tidsvinnarna. Alla som går i mål är ju vinnare!!

Hann också krama om mina Lidingövänner, Anna Tarandi, Jessica Lindén tillika speaker och Niklas Andersson som jag plågar med Lidingöloppet on Tour frågor jämt i ständigt!🙂. Dessutom Rafael Askros som fixat platser till tjejerna – TUSEN TACK igen!

Veckans träning

Målet är att köra 4 löppass i veckan. Mer går inte just nu med en liten tjej. När jag blir pensionär, då kan jag nog börja träna mer som de här Kajsa Berg och de andra ultrarävarna!

Måndag 400- ingar. Kommer bli en chock. 10 stycken på vår löparbana här bredvid. Springa fort, hur var det nu?

Tisdag- vila med rörlighetsträning. Mycket öppnande rörelser.

Onsdag- Distanslöpning med jobbet.

Torsdag-styrka med kettlebell

Fredag- tänkte backintervaller i Hammarbybacken tidig eftermiddag? Någon sugen?

Lördag- vila och heja fram alla jag känner på Kungsholmen Runt. Hjälten springer 10 km!

Söndag- lugna 25 km med Tjejmaragänget om intresse finns. Om inte så kör jag en 15 km stegrande själv. Att öka tempot mot slutet på ett längre pass ger mycket.

Japp. Det var planen. Nu ska jag genomföra den bäst det går.

Idag står det utflykt med Ebba på schemat och sen deklaration ikväll. Sen sova.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Återhämtning över- hårt arbete väntar

  1. Ingmarie skriver:

    Jobbar fredag em. annars hade jag verkligen velat!

  2. Ingmarie skriver:

    Kanske söndagen?

  3. Ingmarie skriver:

    När, var hur? Eller hur vet jag nog förresten…😉

Kommentera

