Energiknark

Jag trodde jag var på väg in i en liten dipp igår. Men så kom jag på vilken vecka det var… Aha! Och så blev det en toppendag.
När jag både hämtar och lämnar på dagis så är det snabba ryck på jobbet. När jag vill hinna träna OCH umgås på ett bra sätt med Ebba får jag vara kreativ.
Igår jobbade jag intensivt och effektivt till 14.30 och fortsatte svara på mail på väg till dagis. Bytte iofs om hemma först för det var pysselkväll. Jag gick lös på ett trasigt staket och sen åt vi varmkorv i vårsolen. Ebba var täckt i damm, ketchup och smuts så medan hon badade passade jag på att träna på badrumsgolvet. Det hade högt underhållningsvärde.
Mysigt i sängen med ABC-boken och när hon sen somnade själv så kastade jag mig över funktionärsschemat fram till läggdags. En helt vanlig fullspäckad dag. Och jag är full av energi. Hur? Jo såhär:

20120425-080516.jpg
8 timmar här

20120425-080629.jpg
Varje morgon sånt här.

20120425-080851.jpg
Massor av det här

20120425-081035.jpg
Mycket frisk luft i terräng

Och det viktigaste av allt: insikten av att det inte gör något om jag inte hinner allt jag tänkt göra, bara jag hinner med att vara precis där jag är!
Ha en fin onsdag!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

8 Responses to Energiknark

  1. Wanja skriver:

    Hur hinner du sova 8 timmar varje natt?? Jag kämpar verkligen för det men ska jag hinna det måste jag vara i säng vid 21 (rise and shine kl 5 varje morgon, kanske 5:30 om man får sovmorgon på helgen..) och då hinner man ju ingenting på kvällarna!

  2. Nina L skriver:

    HATTEN av till dig och alla som pusslar och är ensamföräldrar heltid eller deltid. Själv är jag inne på min tredje VAB-dag med ett litet hostmonster i soffan. När Maken dessutom stuckit till Peru i en månad blir jag helt matt av att inte ha någon som helst egentid. Men jag får till lite hemmapyssel jag också medan Mario Kart får köra några varv… Och syrran ställer upp när jag ska ut i spåret en stund ikväll efter läggning. Så jag ska verkligen inte klaga.
    Wanja, jag brukar faktiskt lägga mig halv tio – tio, jag gör inte mycket efter att barnen somnat vid åtta-halv nio! Diskar upp, läser och plockar strumpor, typ… HURRA för livspusslet (hatord!)

    • Trötta mamman skriver:

      Det mesta hushållsarbetet brukar jag hinna innan barnen somnat men när de är i säng ska det tränas om det är en sån dag, alt jobbas ikapp allt jag inte hinner göra på dagarna, sällan jag är i säng före 22, på sistone har det blivit 22:30 alldeles för ofta. Sen med lite uppvak under natten så resulterar det i att jag för stunden känner mig som en zombie. Usch. Jag som i själva verket bara ska jobba 90 %.

  3. Coyntha skriver:

    Jag undrar samma sak?? Jag vill verkligen sova 8 timmar och hinner aldrig!! Men jag försöker!! Kära Annie!! Kloka ord, som vanligt! Ha en bra onsdag, kram
    PS VI ses snart tjejer!!

  4. kris skriver:

    Vilken skön filosofi! Jag brukar också bjuda mina barn på rolig underhållning iform av diverse styrkeövningar i vardagsrummet när jag inte hinner ut i spåret!:) Allt handlar om att prioritera och du är verkligen ett bevis på att allt går om man VILL!🙂
    Kör på!

  5. Annie skriver:

    Hallå på er! Låter som alla vill sova mer!
    Wanja- jag bara BRYTER allt jag gör kl 21.50. Jag ligger i sängen 8 timmar, kanske sover 7,5 och har turen att lillan just nu vaknar 06.30 – annars blir det klart lite mindre sömn. jobbigt om du blir väckt 05.30!
    Kris- tack, ja det är ju helt klart en del som inte hinns med, man får välja🙂
    Conny- som sagt- bryt allt kl 21.45 och gå och lägg dig- det går alltid att göra på morgonen sen!
    Nina- vab tröttar verkligen ut- hoppas du fick en sväng i spåret- Sandvik?? saknar det! Det är grym träning där, så kuperat men ta det lugnt inför lördag!

  6. Nina skriver:

    Det låter härligt Annie. Tänka positivt behöver man göra.
    Om några år så får du sällskap i träningen🙂
    (pannbandet kom igår, TACK kuvertet var öppnat och innehållet snott av en liten tjej. Hon ska för övrigt få egna löparkläder nu snart❤ )

Kommentera

