Ställtid

När jag är emellan två projekt brukar jag tänka att jag är i ställtid. Det är kloka Bodil Malmsten som blivit känd för uttrycket som hänvisar till bland annat den tid det tar för maskiner och processer att ställa om till en ny aktivitet.

Jag är i ställtid på ett sätt just nu. På vissa fronter i livet är det full fart men på andra är det vägskälsfunderande. Det är klart att det känns att springa 8 mil och någonstans efteråt lägger sig euforin. Eller?🙂 Men man börjar se framåt mot nya mål igen.
Den här tiden är jätteviktig. För att nästa äventyr ska bli bra måste man hinna stanna upp, utvärdera, njuta, vila för att kunna ladda om.
Att konstant vara på väg mot måluppfyllelse sliter.
Jag är i ställtid på ett större plan också. Vart är jag på väg yrkesmässigt? Jag klarar inte att jobba så spretigt i ett år till, så mycket vet jag. De här funderingarna har jag bestämt att jag skjuter på tills semestern.
Ställtiden jag upplever nu har mer med träningen att göra.

Vad gäller att en dröm går i uppfyllelse är det inte ställtid. Det är rena yeeehaaahögproduktionsfasen. Visst är ni med på ett hörn?

Och vad gäller PwC Charity and Fun Run på Solvalla så var det visst bara två dagar kvar. Jag har ca 25 funktionärer att göra schema för, briefa och hålla koll på. Och så var det gårdsstädningen på dagis ikväll….
Min ställtid flyger rätt bra.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

