Mantran

Jag är en svamp vad gäller mantran och sk affirmationer..
När man var liten hade man en snuttefilt eller gosedjur att ta till om det var tufft.

Nu tar jag till mantran. Jag har inte kommit på något själv direkt men lånar från alla möjliga håll.

Just nu, när bussen är sen så tänker jag på ett som jag blev påmind om när jag läste Andreas Falks inlägg om TEC från sidan av.

Om jag kan påverka det så lägger jag energi på det.

Att bussen är sen kan jag inte göra ett jota åt. Men jag kan passa på att blogga och läsa nyheter.

Att TEC-banan såg ut såhär:

20120419-080553.jpg
Foto: Annelie Ståhl

.. Det gick inte heller att göra något åt. Men det gick att ta det lugnt och skratta åt det.

Den här veckan är minst sagt överbelamrad. Det är mycket ” måsten” i revisionsbranschen. Måste vara klart då och då. De saknar oftast verklighetsförankring men likväl är det inte roligt att låta folk vänta och stöka till andra människors agendor.

Men jag vägrar bli stressad av att ett dokument ska flyttas från À till B med en underskrift. Inte då sagt att jag inte försöker göra det i tid, men det får finnas en gräns för hur stressigt det får bli när det inte handlar om liv och död.

Mitt viktigaste mantra är iallafall det jag tar till när det dyker upp problem, när folk är dumma och missunsamma. När jag tappar styrfart:

Hinder är det där du ser när du tittar bort från dina mål.

Och apropå mål så kan jag idag efter gårdagens hamburgerdekadens med ro återgå till att äta dyra frön som fastnar i tänderna.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

One Response to Mantran

  1. Nina L skriver:

    If you put a deadline to your dreams, they become goals. Är ett av mina favvos just nu.

Kommentera

