… Mer löpning!

Nej inte för mig. Jag har inte en sportmössa att få hjälp med min nerv förrän senare i veckan så får snällt halta runt.
I övrigt är det klassisk efter-lopp status: Stel, gör ont att gå nedför. Magen är tjorvig. Törstig hela tiden och kroppen suger åt sig vätska som en svamp.

Mer reflektioner: Har läst så många fantastiska loppstories från TEC nu. Senast Annas och det är precis så- det gick inte att förbereda sig på det här:

20120416-081024.jpg.
Foto: Maria Vinberg

Det jag också reflekterar över är min inställning och hur jag kan lära mig av detta lopp för att bli ännu starkare.
Jag ville bryta för att jag hade överdjävligt ont. Men jag lessnade också ur eftersom jag insåg att jag inte skulle klara 9 timmar. Jag hade ingen plan B. Jag fixade en plan B och jag är urstark och envis men till nästa gång ska jag ha både plan B och C på plats!

Jag måste också säga något om mina kläder:
Jag behövde inte byta någonting! Min löparjacka från Trimtex var torr trots att bi sprang i snö, regn och det rasade snö över oss i skogen. Den andades och höll mig i perfekt temperatur. Satt som en smäck gjorde den också. Kompressionstightsen från samma ställe var lika bra.
Man blev ju dyngsur och genomlerig om fötterna efter 2 km så jag struntade helt enkelt i att byta och fötterna mådde helt fantastiskt hela loppet. Jag har en liten ynka blåsa på en tå. That’s all.

Jag är fortsatt så otroligt imponerad av alla som fullföljde 16 mil. Carina du är en av mina nya förebilder! Största grattis till dig!

Idag håller jag på med en löparkick-off för över 150 personer. Vi sparkar igång PwC Lidingö Challenge 2012 med en minimässa där Runners Store, Lidingöloppet, Access Rehab och Running Sweden kommer. Sen har vi en föreläsning där just LL, Running S och vi ska prata. Sen föreläser Martin Lidberg och så är det dags för första gemensamma måndagsträningen på jobbet. Räknar med att de blir ca 100 pers.
Men inte jag alltså. Min älskade lilla snorpagorpa kommer hem från äventyr med pappa i Paris och jag ska kasta mig iväg till henne för jag saknar så hjärtat värker ikapp med kroppen!

20120416-082508.jpg

Vet inte om hon gillar ultra men hon gillar min vätskesäck!

Ha en riktigt fin dag!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to … Mer löpning!

  1. Jan-Erik skriver:

    Till och med en D och E plan skadar inte om man ska springa riktigt långt.

  2. Fröken Strävan skriver:

    Vilken modell var det på jackan? Lyckades inte hitta på deras hemsida. Den verkade ju superbra!

Kommentera

