Kettlebellkurs, Lidingö Ultra och Stockholms första Ultra

Idag blir det ett inlägg lika spretigt som min dag. Försök multitaska med 5 timmars sömn. Jag håller på, så strategiskt det går med ungefär 10 väldigt olika arbetsuppgifter. Allt från att avsluta en revision till att göra ett schema för funktionärer för vårt PwC Charity Run på Solvalla. Jag skulle äta  en massa också. Sisådär en 650 gram kolhydrater extra på två dagar. Det är 2600 kcal och det är en massa mat. Och en massa vatten. Jag vet att jag lagrar in bra men idag har det som varit svårt att peta i sig massa mellis när båda händerna flyger över tangentbordet.

Jag fick idag en inbjudan till Lidingö Ultra 28 april. Det var trevligt och hade varit helt fantastiskt om det inte låg smackabang två veckor efter TEC. Men är du sugen på en naturskön 26 km eller 50 km tycker jag du ska anmäla dig!

Vill du inte springa men lära dig bra styrkeövningar så tycker jag absolut att du ska anmäla dig till Maddes Kettlebellskurs som hon håller på ”mitt” gym i Sundbyberg också den 28 april. Det tar 10 minuter från T-centralen dit och kursen går klockan 10-16. Vill du träna styrka effektivt för att stötta vilken än sport du gör så är detta ett ypperligt tillfälle. Med en kettlebell kör du styrka var du än är under semestern också.  Du behöver inga förkunskaper och kan låna vikter där! Passa på!

Det roligaste jag läst idag var att Stockholm får sitt första Ultralopp 2013! Fantastiskt att den här ultravågen nu ger sig in i betongen också. Fler åskådare-fler till sporten- jättekul! Jag är grymt sugen men det låter som många mil på asfalt?

Vad är ditt favoritunderlag att springa på?

Mitt favoritunderlag är just nukudde.Jag är på väg dit via lite mer jobb, lite ärenden, en stor portion ugnsrostad potatis, kyckling och bearnaisesås.

Ha en fin kväll. Imorgon ska jag vara på G mot lördag. Det är ju 40 timmar till start. Inga problem!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Kettlebellkurs, Lidingö Ultra och Stockholms första Ultra

  1. Fröken Fräken skriver:

    Vill bara säga att du är en fantastisk inspirerande förebild!

    Storstor lyckospark inför loppet!

  2. Caisa skriver:

    Asfalt! Ska bli roligt att enkla dig på tec-lycka till!

  3. Ingmarie skriver:

    Stig & grusvägar är mitt favvounderlag. UTAN rötter, stenar och annat trams.😉
    Ladda på! Du är stark, uthållig, tuff, modig och dessutom snygg!

Kommentera

