Fyller på

Inte med sömn dock. Herregud vad trött jag är. Klockan 3 vaknade Ebba och hade tänt i sitt rum. Klockan 4 gick vi upp. Men show must go on så det är bara att bita ihop och jobba bakdelen av sig precis som vanligt.
Lite kämpigt att lämna gofisen med pappa på Arlanda men de kommer ha det så roligt och jag har att göra så det räcker och blir över fram till måndag.

20120412-070402.jpg.

Förutom att jobba ska jag äta. Slow at first vad gäller kolhydrater och snabbare framåt fredag kväll och lördag morgon. Äta är jag bra på. Samtidigt avskyr jag den där tunga känslan man får men den spelar sin roll: Varje gram lagrad kolhydrat binder 2,7 g vatten som sen kan frigöras vid förbränning.
Sova ska jag också.

Tanken är att jag under loppet bygger näringsintaget runt Perpeteum, varmt vatten med svag Resorb och mina bars. Till det Carbonox som är en sportdryck med maltodextrin och annat som tas upp snabbt.
Sen kommer jag äta chips, banan, Snickers och en del avslagen cola som funkar riktigt bra långt in i långpass.

Det här är tankar. Man vet aldrig vad som händer och sker.

20120412-070927.jpg

Just nu kan jag bara tänka på att min gosnos sitter på ett flygplan och att jag vill sova. Ha en fin torsdag!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Fyller på

  1. Wanja skriver:

    3 är plågsamt tidigt! Förstår att du vill krypa tillbaka under täcket. Jag tyckte 5 var tidigt nog.

    Hon kommer ha det jättebra i Paris och du kommer ha en grym lördag!

Kommentera

