Glad god och jävligt jobbig påsk

20120405-122834.jpg

Man måste inte!

Många har ångest inför påskens matfrestelser. Det känns nästan som man måste äta en massa påskgodis fullt av färgämnen och speedande socker.

Men man måste inte. Alls. En klassisk påskbuffe innehåller en massa god mat som gör gott för kroppen och godiset kan man skippa. Själv känner jag att jag inte behöver något godis just nu. Kroppen ska fyllas med bra grejer för ett långt lopp. Samtidigt gillar jag att unna mig av livets goda men hellre då av något jag vet vad det är. Oklart om chokladöverdragna mandlar hör dit men det är det jag äter.

Sara har en fantastisk utmaning för er i påsk: Jävligt jobbig påskhelg.
Mia har skrivit ut det på sin blogg för er som inte har facebook.

Min utmaning, för att hjälpa de som har lite ångest inför innehållet i de kulörta pappersäggen är: Bara äta påskgodis du lagat själv.

Och så får du ett pass av mig som jag ska köra själv:

Hitta en backe, ca 300 meter lång. Hitta en 800 meter lång sträcka.
Värm upp 5-8 minuter, avsluta med en fartökning.
Nu börjar det! Uppför backen, upp på framfot, korta trippande steg, fart! Jogga ned, spring 800 meters rundan i fart som gör att du bara tänker på att springa. Vila en minut eller 2 om du är lite ny på intervaller. Kör igen 4-5 varv. Känn av hastigheten så du pallar att öka i backen och trampa på 800 meter.
Jogga ned 8-10 minuter. Klappa dig själv på axeln.

Ta dig an dessa tre utmaningar och du har en god och glad träningsvärkig påskhelg!
Nu är jag snart framme i älskade Värmland. Jag har en massa kul jobb med mig men mest ska jag vara ute och busa med Ebba om hon kan slita sig från sin pappa som också är med.

Ha en riktigt fin helg!!

20120405-114606.jpg

Ta det lugnt också🙂

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Glad god och jävligt jobbig påsk

  1. Ingmarie skriver:

    Jag ska ta mig an den där utmaningen tror jag.🙂
    Största utmaningen blir att komma i håg allt men det finns ju papper o penna.😉
    Håller helt med dig om att man verkligen inte måste äta godis. Lika lite som man måste resten av året. Åtminstone har jag hittills aldrig sett något äta godis (och annan skitmat) under pistolhot!😉

  2. Carina skriver:

    Nej, man behöver inte äta en massa godis. På jobbet i veckan dök det upp ett gigantiskt ägg fullpackat med godis… jag har inte tagit en bit. Inte en godisbit sen den 1 januari faktiskt. Jag kanske gör ett undantag under TEC. Blir jag sugen på godis då så kommer jag att käka det då. Men till dess.. icke!!

    Jag ska träna lite lagom i påsk🙂

    Glad påsk!!!

    • Annie skriver:

      ja det blir lite bananas med alla ägg överallt! Hoppas nedtrappningen går bra! Jag körde kvalitet igår men kommer göra ungefär som du den sista veckan!🙂

  3. jag håller med! jag har köpt några rutor 86%-ig choklad. vill inte unna mig skit.

Kommentera

