Mot Runners Store för nya sulor

Det är dags nu! Jag har tragglat runt i mina gamla skor, ett par som är lite för små (mina Salomon SpeedCross), ett par tunga klumpiga (adidas Response Trail) och ett par väldigt tunga och gamla (Asics Gel Trabuco). Sen har jag mina absoluta favoriter- adizero Boston men de har nog gjort en 50-60 mil och jag behöver en  ny snabbare sko.

Viktigast av allt är en sko jag kan springa 8 mil i. I blandad terräng. Det är vad som står på schemat idag. Har redan förvarnat Micke på Runners Store att jag kommer in och ska titta på såna här. Är sugen på Asics Fuji som jag prövat tidigare men vi får se vad det blir. Hittar jag en bra lätt snabbsko så blir det en sån också.

Jag gör mina skoinköp hos Runners Store för jag tycker de ger bra hjälp, har bra grejer och en komplett syn på löpning- där finns allt jag behöver och personalen är supertrevlig. Jag kan varmt rekommendera dig att ta dig dit och självklart är det bäst att smita dit när de öppnar och det är lite lugnare- som jag ska göra idag.

Hoppas även att solen håller i sig hela dagen för på kvällens träning med jobbet ska vi fotas.

Ha en fin dag!

 

 

 

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Mot Runners Store för nya sulor

  1. Nina L skriver:

    Bra tips – jag går alltid bort till RS på lunchen och står där en stund lite tafatt och tittar på de upptagna killarna innan jag knallar tillbaka till kontoret…
    Jag invigde (inveg?? :-)) mina Nike Lunarfly +3 igår kväll, det kändes väldigt hårt jfrt med Pegasus, men så sprang jag runt Andebodavägen/Viksjöleden också. Måste sluta helt med asfalt tror jag. Första gången jag har två par skor samtidigt, är man lite proffs då? Kan verkligen se hur det kan bli ett beroende om man redan har lite shopaholic-tendenser…

Kommentera

